src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Cleveland Rocks...

Idag lämnade jag Kevin som vanligt på dagis så nu kommer det bli så där äckligt tomt som det brukar bli när jag inte ska ha honom på länge igen.
Dock innebär detta positiva saker för er läsare.
För nu kommer jag ha tid att äntligen anordna min första tävling.
"Grimgoth´s Metal/Blogg Quizz" redan klurat lite frågor och upplägg, förhoppningsviss kommer den i morgon!
Titta in då!!


Annars idag blir det nog att göra saker som jag inte hunnit och dona med dom lite skulle jag tro.
Ser lite fram i mot helgen också så det antagligen vankas fest, får se om jag går eller inte.

"Punk veckan" fortsätter och kul ni gillade gårdagens tips.

Dagens Musiktips: Ebba Grön (Wikipedia)

Många tidlösa klassiker har så klart denna grupp i sitt bagage, för att nämna några så får det bli: "Staten och kapitalet", "Die Mauer" och "Mental Istid" alla med texter som slår rakt in i hjärtat så man blir knäsvag.
Och att Joakim Thåström var med i bandet gör ju inte saken sämre direkt.
Gillar man punk så gillar man med andra denna otroligt fina gruppen.
För er som vill se mer av gruppen kan kolla in filmen: "Ebba the Movie".

Album att kolla in: We're only in it for the drugs!, Kärlek & uppror och Ebba Grön.
Nu tar vi en rolig låt med dom.
I stället för "Jag är en pervers politiker" så sjunger ni "Jag hämtar bärs på Lindingö".
 
Ebba Grön - Pervers Politiker



Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Yoannah

Gamla kära Ebba. Minns när jag gick i fyran-femman och fick mammas gamla Ebba vinyler. efter det fanns ingen återvändo :)

2009-08-26 @ 00:23:37
URL: http://yoannah.blogg.se/
Postat av: Mandy

Det är synd att jag ibland får lite "jag går i femman är punkare"-vibbar över Ebba. Men jag älskar dem ändå. Speciellt Pimme. Hans röst är... mumsig. Sedan är det ju riktigt bra musik också! Vem älskar inte Staten och Kapitalet?

2009-08-26 @ 19:39:32
URL: http://scars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn