src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama...V...

Äntligen är det dags för denna månads Coverama.
Efter som det är vänsterhäntas dag och den 5:e i ordningen så ska detta så klart firas!
Alltså så kommer det bli full fart framåt denna gång med ett tema.
Temat i fråga är ond bråd död.
Visst finns det många skrämmande, chockerande och rent av äckliga omslag där ute, en del av dom kommer du få se nu!


Känsliga läsare varnas här med att sluta titta nu!!!!
Skönt att du stannade kvar och inte fega ur.

Extra för denna gång är också en passande ljud fil som du kan klicka på och lyssna på några välvalda ord i från Vince Price.


(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

"Let me invite you to my nether-world
I'll show you sights you've never seen"

 
 
soundboard.com


 Barathrum - Saatana

Ser man ut så här är man nog garanterat död, gillar också hur dom förvrängt bilden lite.
Nästan lite mask liknande men endå inte.


 Bathory - Requiem
Massor med benbitar och döskallar.
Ser lite ut som ett slagfält som legat ett tag eller en massgrav.

 Bloodbath - Resurrection Through Carnage
Grabbarna i bandet som pryder omslaget ser verkligen döda ut.
Underbart snyggt gjord också.

 Cannibal Corpse - Butchered At Birth
Tycker titeln talar för sej själv, sen att dom kombinerat den med bilden gillar jag skarpt.
Mycket blod gillas också så klart.

 Carcass  - Wake Up And Smell The ... Carcass

En grupp man alltid kan lita på i såna här sammanhang.
Ser ut som en bårhus bild vilket styrker teorin om att av dom jobbar på ett sånt ställe.


 Death - Leprosy
Spetälska är ju aldrig kul att få precis som albumet heter på Engelska.
Även en låt med samma namn finns på skivan.

 Deicide - Once Upon The Cross

Man kan bara ana vem som kan tänkas ligga där under.
Position, blodet och namnet på albumet ger oss dock många ledtrådar.


 Dimension Zero - This Is Hell
Man kan riktigt se hur han lider på bilden.
Inget avslöjar om han lever än eller inte, och det gör det hela lite spännande.

 Dismember - Indecent And Obscene
När personen i fråga fick för sej att göra detta ingrepp så gick det nog lite fel?
Eller det kanske var någon annan galen människa som gjorde detta på han?!

 Exhumed - Gore Metal
Vid första anblicken blir denna vidrig.
Tittar man mer noga så ser man mer och mer plast saker och allt blir normalt igen.

 Impaled - Choicecuts
Ja vad ska man säga?
Skickligt gjord måste jag säga, men ännu en gång så avslöjas bluffen efter ett tag då plasten framträder.

 Iron Maiden - Live After Death
Vi varvar ner lite med detta riktigt snygga album, en Coverama utan ett Maiden album är ingen Coverama.
Som titel och bild anspelar så lär det finnas ett liv efter döden.

 Marduk - Panzer Division Marduk
Möts du av denna blick du vet du att det troligen redan är försent.
Även jag är lite svag för pansarvagnar.

 Mayhem - Dawn Of The Black Hearts

En favorit i repris efter som den var med i den första Coverama.
Mer död än så här blir det nog inte?


 Most Precious Blood - Merciless

Ytligare en sån här bild som ser ut som den är tagen från ett bårhus.
Jobbar alla på såna ställen eller?


 Mourning Beloveth - Disease For The Ages
En hög med lik får vi anta.
Man kan nästan känna den kvava lukten.

 Old Man's Child - Slaves Of The World
Får mej genast att tänka på vampyrer.
Levande död och blodtörstande, underbart!

 Rotting Christ - Sanctus Diavolos

Ännu en lite mer stilfull bild tycker jag.
Men att döden även hälsat på här råder det inget tvivel om.


 Severe Torture - Misanthropic Carnage
Tycker bandnamnet och bilden säger sitt.
Brutalt är ett ord som poppar upp hos mej iallafall.

 Testament - Souls Of Black
Fem män i kåpor som får tankarna till döden.
Mycket snygg blid och en mycket bra avslutning.


Har du verkligen kollat genom alla omslag?
Duktig du är!
Det var väl inte så farligt inte sant?

Vilken tyckte du var läskigast?

Hoppas att ni gilla denna och kommentera nu duktigt så blir jag glad!

"Let me smell your fears"

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bilden är tagen på Karl Johan statyn i parken vid resecentrum, vad nu den parken heter?

Är det Karl Johans park?

2009-08-13 @ 11:56:22
Postat av: Mr.Reset

Priset beror på hur stora tavlor du vill ha. Men jag måste titta på bilderna först så jag ser att det är nåt jag kan klara av. Samtidigt får det inte vara för smått om jag ska måla med spray.

Maila mig på [email protected]

2009-08-13 @ 12:01:35
URL: http://mrreset.blogg.se/
Postat av: linn

=)

2009-08-13 @ 15:16:06
URL: http://linnsaay.blogg.se/
Postat av: Rebecca

fyfan va äckliga dom var! :p

2009-08-13 @ 15:16:20
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Tina

Mest blod vinner.



Borde lyssna lite mer på Carcass, såg dom förra året på srf men lyckats förtränga att det var riktigt bra. Tack för påminnelsen.

2009-08-13 @ 15:50:25
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Rockabetty

sv: tack och awesome coverama! (Y)

2009-08-13 @ 16:29:58
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Micke

Exhumed tycker jag var den värsta, även om det fanns många kandidater :)

Inget sånt här Coverama utan Cannibal Corpse heller hehe, de har väl en del andra läskiga med och grymma låttitlar dessutom.

2009-08-13 @ 16:37:57
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Micke

Jo, jag har dem faktiskt på min "må3-spelare" nu ;) Haft ett par album med dem ett tag..

2009-08-13 @ 16:56:25
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Grimgoth



Micke:Jo den är rätt rå precis som Impaled för att nämna två, men som du sa, det finns många kadidater!



Impaled bör du också kolla in lite extra då dom har bra musik,rå omslag och dessutom grymma video!

Är så mycket "Core metal" så man går av!!

Minns jag inte fel så har jag haft dom som "Dagens Musiktips" också.



Rockbetty: Tack själv!



Tina: kul att du gillade min coverama!

Carcass är en bra grupp.

Reek of Putrefaction, Symphonies of Sickness, Necroticism - Descanting the Insalubrious, Heartwork och Swansong är nog bland dom bästa skivorna dom gjort.



Kolla in i morgon, kör dom som musiktips då.

Gjort det tidigare men nu är det dags igen på ett lite mer seriösare sätt än då, tack själv för påminnelsen!!



Rebecca: Taaaack :D

2009-08-13 @ 16:59:12
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Susanna

Man tycker väl mest att de flesta är snygga. Ju mer äckel, desto snyggare att ha på väggen känns det som =P Men Mayhemomslaget är väl å andra sidan en verklig bild, så den kanske inte är lika kul. (Fast egentligen spelar det ingen roll!)

2009-08-13 @ 20:08:44
URL: http://soulcollector.blogg.se/
Postat av: anake

ieu....läskigt....men häftigt =)

2009-08-13 @ 20:26:25
Postat av: Micke

Jävligt coola omslag!

Härligt att hitta ännu en rockbloggare, vi är alltför få i den här världen. :-)

Few, but fucking hard! :-)

2009-08-13 @ 21:43:06
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: SANIBO

woho alltid lika kul med coverama!

2009-08-13 @ 21:59:26
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Heyli

sorry men kan inte kolla på ditt coverama denna gång, hatar läskiga bilder hahaha gör ett coverama med söta bilder istället så ska jag titta :p



huvudsaken är väl att man skriver så man själv är nöjd, men just nu är jag inte nöjd med min blogg, eller kanske inte nöjd med att jag inte har tid för allt jag vill, så heter de nog :p



de är ju jättebra på så kort tid! men jag brukar tänka såhär, hellre några få läsare som verkligen gillar en än 100 som kommenterar "haft en bra dag?" trots att det står i inlägget hur dagen varit :p



tack så jättemycket för dina tips, dom var jättebra :) ja men såklart du ska skriva om dig själv med, de skulle vara kul att läsa :)

2009-08-14 @ 00:56:03
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Heyli

alla insekter är äckeldjur :p ska satsa på radar om dom kommer in igen!

2009-08-14 @ 02:01:14
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Maria

Läskiga omslag, tur att jag redan ätit frukost;-). Jag tyckte att canibal corps omslag var det magstarkast.

2009-08-14 @ 10:51:41
Postat av: Rebecca

har lite svårt att välja men Cannibal Corpse omslaget såg faktiskt lite äcklig ut. Sen Most Precious Blood omslaget också, jag menar kul om man skulle möta honom ensam en kväll, fyfan! :p

2009-08-14 @ 11:43:44
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Alabama

Läskigast tycker jag är Rotten Christ, snyggast är Old Man's Child - Slaves Of The World.



Uuuuhh!!

2009-08-14 @ 11:43:45
URL: http://alabamabc.blogspot.com/
Postat av: Grimgoth

Mycket intressanta val som ni gjorde måste jag säga :D

2009-08-14 @ 12:44:16
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Emilie

Sv. Hmm ja du. Då gråter jag nog bokstavligen blod, men du vet, jag fyller ju år på måndag och man vet aldrig vad tomten kommer med ;) För övrigt tycker jag att Most Precious Blood - Merciless var läskigast eller coolast, påminner om en Zombie och det är alltid NICE!

2009-08-14 @ 14:39:01
URL: http://morpheus.devote.se
Postat av: Micke

Klart jag sprider ordet och följer bloggen. Hoppas du gör detsamma.



Läskigast tyckte jag nog Impaled var, men jag gillade nog Testament omslag bäst. Något speciellt med långa kåpor. :-)

2009-08-14 @ 23:15:22
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

He He - så ska en slipsten dras - och så här ska sedan den nyslipade lien hanteras. Grymt bra coverama!

2009-08-16 @ 23:52:29
URL: http://www.denlekandemanniskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn