src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Take Back The Horns...

 

Efter som jag ganska nyligen tog er på en resa genom historikern bakom "Hårdsrocks tecknet" så kunde jag inte låta bli att uppmärksamma att allas vår Dee Snider nu också tar upp detta ämne.

Och han är inte glad, han tycker och anser att denna symbol i dagens läge används för lätt och av så många.
Han menar där med på att det är ju "våran" symbol.

Tycker han har helt rätt faktiskt, man ser var och varannan person göra denna pose på kort och liknande.

Dee Snider tar tag i det hela och starta sidan "Take Back The Horns".
Så här säger han bland annat om sidan: "takebackthehorns.com will become a viral, international website and raise awareness that we've allowed this to happen, for people to take our symbol".

 
 
 

Detta är bara några exempel på detta missbruk.
Och Dee´s ord är som följer:
"The rampant misuse and overuse of the metal horns is an insult to true fans of the music form it represents"

"They were never intended to be thrown by members of the hip hop, country and pop communities. We fought long and hard for the music we love to be recognized. They have no right to use our sign!"

Kan nog inte säga det bättre själv.


 

Du är mej en sann och äkta rockhjälte!
Må ditt minne aldrig dö ut, du är min hjälte!!

För den som vill lyssna på en intervju angående ämnet som är från Tangra Mega Rock kan göra det HÄR.
(Filen är i mp3 format och laddas ner till din dator)

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Emmelist

åh! ska läsa detta då jag kommer hem från jobbet :D

2009-12-02 @ 09:48:22
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Jessica

will do! jag måste nog beta av hela din blogg från scratch faktiskt.. den är grym!



hahahaha.. jag vill tro att jag kan det iaf ;D fast jag låter mer som ett fromt lamm.

2009-12-02 @ 10:10:44
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Kul bild på Bush. Han gillar säkert riktigt tung metall =)

2009-12-02 @ 15:08:19
URL: http://www.denlekandemanniskan.com
Postat av: Julle

Asså de finns massa såna här olika tecken som man gör som kommer från olika ställen och alla har ju uppkommigt för en viss sak, tex peace-tecknet? Asså herregud SLUTA LIPA! Det är väl såhär med allt!!! Blir galen på sånt här!! Det är väl inte bara hårdrocken som har skapat nåt och blivit kopierade? det ska alltid va nåt speciellt med rock, så jävla synd är de om rocken och alla som gillar rock... NOT!!

2009-12-02 @ 17:53:34
Postat av: Clementina

Det är tur då att jag som är ohårdrocksaktig i min stil (vilket konstigt ord det blev) inte gör det tecknet, typ aldrig :)

Är det Dee Snider på bilden där? Där ser man minsann.

2009-12-02 @ 19:06:58
Postat av: anake

Bra att du uppmärksammar detta, det är en viktig sak !!

Han är en tuffing Dee, inte brydd att sticka ut hakan ;)

2009-12-02 @ 19:35:35
Postat av: SANIBO

riktigt bra inlägg chrille!

håller med snider fullt ut,



sv: ja bra, jag väntar på dig ;)

2009-12-02 @ 20:30:42
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Julle:

Synd att du inte lämna ngn adress efter dej.

Men du bör nog kolla in historiken bakom "Hårdrocks tecknet" så får du nog reda på lite mer.



Tack ändå för din mycket trevliga kommentar.



Clementina:

Japp, haha, vilken koll du har? ;)



Anake:

Tack, japp det är ju inte precis första gången han gör det heller.



Sanibo:

Tack!!

2009-12-02 @ 21:07:03
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn