src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

The Dark Side Of Classical Music...

 

För er som följt och läst min blogg ett tag kanske minns mitt inlägg "From Classic To Metal..."?
Så när jag hittade denna samlings CD-Box vart jag så klart lycklig och tänkte där med tipsa er om denna.

Här har man då alltså samlat den mer "mörka" sidan av den klassiska musiken som finns där ute.
Det är en hel del underbara låtar måste jag säga.
Hela tre cd ligger den på också.

Vi får klassiker så som:
Die Walküre - Ride Of The Valkyrie


Peer Gynt Suite No. 1 Op. 46 - In The Hall Of The Mountain King


Marche Slave Op. 31


Imperial March, Op. 32


Carmina Burana - O Fortuna


Bram Stoker's Dracula - The Brides


Night On Bald Mountain - A Night O The Bare Mountain


The Tale Of Tsar Saltan - Flight O The Bumble-bee



Denna underbara samling innehåller så klart mer av oförglömliga klassiker som man kan frossa i.
Förutom mej så har dessa låtar inspirerat mängder av metal band och filmskapare.
Tycker där med att det är viktigt att vi föröver detta otroliga arv av mästerverk som finns där ute.

Vill du köpa ditt exemplar så går det bra via CDON.

"Det är mitt arv, som den gamle gav"

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: zolyra

O fortuna är ett sådant verk som bara kryper in under skinnet på mig, vandrar genom ådrorna och fyller kroppen med en känsla som knapps kan beskrivas. Det är ett mästerverk!

2009-12-12 @ 12:56:39
URL: http://zolyra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gillar!

2009-12-12 @ 14:06:12
Postat av: Grimgoth

Anonym:

Så bra :D

2009-12-12 @ 14:10:37
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn