src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Breathe Again...

Först vill jag börja med att tipsa om Micke som nu åker till Wacken och kommer där med att köra en tillfällig "Festival Blogg" ska bli spännande tycker jag!!

Sen har jag för första gången gjort en design av en blogg åt en annan på "beställning" gjorde den rätt enkel men endå stilfull precis så som "kunden" ville ha det och nu är den uppe med nytt utseende.
Gick fort att göra den också... Kolla gärna in Elinas Blogg, för resultatet av mitt verk.

Gårdagen var härlig, jag och Kevin gick till en polare för att umgås lite med henne, sedan gick vi till Folkparken och också sen runt strömmen, det var roligt och trevligt för oss alla tre.

Idag ska det troligen bli fint väder så jag funderar på att dra till Himpa med Kevin, vi får se hur vädret verkar bli först.
Annars har vi det skit mysigt.

Ska snart ringa Comhem för att kolla upp lite grejor för det är lite skumma prylar här hemma, vissa TV-kanaler fungerar inte och telefonen är död, men tur att internet fungerar i alla fall.

Idag lämnar jag över "Dagens Musiktips" åt Renée efter som hon kommer köra ett av mina favorit band också är det så klart extra skoj, sedan att hon också såg dem på Sweden Rock Festival samma år som jag var där och såg dem är ju inte dumt heller.
(Är det någon mer där ute som känner att "Jag brinner ju för en grupp och vill göra Dagens Musiktips" så är ni Välkomna att höra av er så får vi se vad vi kan göra.)

Dagens Musiktips: Motörhead
Jag var inte gammal när jag började lyssna på Motörhead.  Mamma hade (och har ännu för den delen) en gammal LP som hon köpte i sin ungdom enbart för att reta sin mor, Ace of Spades - alla kan den, Världens simplaste text men fy satan ett sånt gung.
Jag blev frälst.

Åren gick. Jag var rätt blandad i min musiksmak men snöade ändå rätt snabbt in på rock & metal. W.A.S.P. , Helix, Skid Row..  steget till Motörhead var taget.
Det köptes flitigt album och dessa gick i princip dygnet runt.
Bomber-plattan från 1979 (då är det även den lineup som det bör vara; Lemmy på bas och sång,  Fast Eddie Clarke på gitarr och Phil(thy) Taylor på trummor) är den absolut bästa av de ca 27 plattor de släppt.
Låtar som Bomber, Stone Dead Forever  och Dead Men Tell No tales.. Öronorgasm.
Låten Step Down är också jävligt frän då det är Mr. Clarke på sång. Lemmy gillar nämligen inte sin egen röst utan tyckte någon annan skulle fronta.

Albumet 1916 är också guld, Allt är guld.
Jag har sett dem live 7 gånger och det har varit lika jävla underbart var gång, Vilka karlar!
Att Lemmy är gud, är på riktigt.
Han kommer att leva för evigt.

Bästa minnet är ju så klart när jag fick se dem för första gången på Sweden Rock Festival 2005, strålande sol, underbara människor, ölen flödade och som på grädde på moset - världens bästa band!
Så, varför ska du lyssna på Motörhead då? Det är medicin för själen, Det finns låtar för alla typer av humör och Lemmys vackra stämma gör så att håret på armarna reser sig.
I mitt tycke - ren och skär lycka.

Lite kul fakta:
•· Lemmy är född på julafton, 24 December 1945
•·  När Lemmy först bildade Motörhead hette de Bastard. Deras manager tyckte dock inte om namnet och sa att det aldrig skulle få dem på topplistorna.
•· Lemmy har gjort reklam för KitKat-chokladen
•·  Maxime Magazine listar Lemmy som nummer 8 på top ten listan "Living Sex Legends", där det sägs att han legat med ca 2000 kvinnor. Lemmy håller inte med utan säger: "Det är nog runt 1200 skulle jag tro." Inte illa pinkat ändå, säger jag ;)

Jag rekommenderar även att läsa boken "White Line Fever".
Där skriver Lemmy om sitt liv, från start och fram till nutid (eller ja, 2002/3? I alla fall) 100% rock n' roll, dekadens och glädje.
Ett hett tips med andra ord!
Här sitter jag idag.
Ace of Spades-berlock runt halsen, Snaggletooth på överarmen och snart blir det en till tatuering i Motörheads ära.
Album att kolla in: Motörhead, Overkill, Bomber, Ace of Spades, Iron Fist, Another Perfect Day, Orgasmatron, Rock 'n' Roll, 1916, March ör Die, Bastards, Sacrifice, Overnight Sensation, Snake Bite Love, We Are Motörhead, Hammered, Inferno, Kiss of Death och Motörizer.

Motörhead for life!
 
Motörhead - Bomber

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Renée

sv: woho! tack för att man fick vara med :)

2009-07-29 @ 13:30:46
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Varsågod!

2009-07-29 @ 17:06:59
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Varsågod!

2009-07-29 @ 17:07:13
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: SANIBO

du är ju grym på design, haha.

och så nice att han är i wacken, måste läsa!

2009-07-29 @ 20:29:04
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn