src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama...IIII...

Detta har jag personligen sett fram i mot att få göra nu ett bra tag så nu är det äntligen dags.
Det blir 20 stenhårda och snygga omslag som jag valt ut med stor noggranhet och jag är nöjd.
Finns inte så mycket mer att orda om utan vi hoppar på denna Coverama.

(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

"Close the door and turn the key
Breathing in uncertainty
As my heart begins to race
"

 

 Airbourne - Runnin Wild

Precis som titeln antyder så ser man riktigt hur grabbarna är vilda.
Tänk dej själv hur skulle känna dej när du precis rymt från fängelset!
Underbart stilfyllt!


 Alice Cooper - Raise Your Fist And Yell

Satan så snyggt och ännu en gång lyckas vi kombinera titel med bild.
Älskar när man tänker till lite så där extra!!

 Avenged Sevenfold - City Of Evil

Så härligt tecknad så man går av.
Skulle inte vilja stöta på det där skelettet för han ser arg ut.
(Lägg märke till "The Tipper Sticker")

 Bathory - Nordland I

Det är nått visst med såna här omslag när dom blandar in vackra landskap.
Man ser harmonin och man blir lugn.
Underbart att svalka sej med i denna sommar värme!


 Behemoth - Satanica

Man riktigt ser hur ondskan lyser igenom och kombinerat med gruppens musik så blir det som ett.
Ruggigt snyggt omslag.


 Bloodbath - Nightmares Made Flesh

Får man inte mardrömmar efter detta så vet jag inte vad som skulle kunna framkall dom.
Jag blir lyrisk och rädd på samma gång.
Underbar kombination!!

 Chrome Division - Doomsday Rock 'N' Roll

Lite tatuerings känsla över detta omslag, men det är som dom brukar säga "Less is more"
Kanske finns det ett dolt budskap som gömmer sej? "Rökning dödar"
Härligt är detta omslag!

 Cradle Of filth - Cruelty And The Beast

Ja så här vackert omslag har jag inte sett på länge om jag ska vara ärlig.
Originalet är så finurligt också så om man vänder på Cd boken så får man ett annat omslag.
Underbart hur man kan komma på såna idéer.
Skivan är också en hyllning till Elizabeth Bathory och då blir detta omslag ännu mer genomtänkt.


 Dream Theater - Black Clouds And Silver Linings

Jag blir avundsjuk på varelsen på det här omslaget.
Skulle också vilja sitta på någon avlägsen planet och måla för att sedan hoppa in i "stålen" för nya äventyr!
"Beem me up Scotty"


 Europe - The Final Countdown

Är det inte vackert så säg, 80-talet tar ett grepp om mej och jag har svårt att inte ryckas med på resan tillbaka.
Gillar färgsättningen på detta omslag också.

 Immortal - Battles In The North

Klassikt omslag och det är faktiskt skit enkelt.
Känner ni föresten hur vinter närmar sej med stormsteg?
Underbar skiva också.

 Iron Maiden - Killers

Här gäller det att hålla sej undan för yxans skarpa egg för att inte prata om Eddie.
Miljön och färgsättningen är som en utopi för ögat toppat med Eddies onda blick som bränner ett hål in i märg och ben.

 Judas Priest - Touch Of Evil

Hela jorden står i lågor och vi kan ana att Armageddon är här.
Gillar också hur dom lekt med ordet "Live".
Är inte första gången man ser det på ett omslag men det är en annan historia.


 Megadeath - Countdown To Extinction

Som titeln antyder så är nog dagarna räknade för personen på bilden.
Efter som han redan svävar lätt över marken så tror jag han lyckas rymma...
Faktiskt härliga färger på denna bild med sin beskärda del av detaljer.

 Metallica - Black Album


Titel och bild ännu en gång i härlig symbios.
Originalet är ännu mer mörkare så man inte ser vare sig titel eller ormen vid första anblicken utan man bara anar dom.
Underbar idé!


 Motörhead - Orgasmatron

Jag bara älskar dom här färgerna som sprakar fram i takt med det skenade tåget!
Titeln antyder på känslan man får när man ser detta omslag...

 Satyricon - Volcano

Den här bilden är fasen bland som finaste jag sett, allt smälter ihop så där underbart så man blir mållös.
s-s-spännande och s-s-slingrande bild.


 Saxon - Dogs At War

Det är nått visst med denna bild som jag inte kan sätta fingret på.
Den är bara snygg.
Av att döma av ryttarna så måste dom också ha hamnat i någon form av framtid?
Vilken underbar tanke.


 Twisted Sister - Stay Hungry

Nä nu orkar jag inte kämpa i mot längre, jag sätter mej i alla fall i tidsmaskinen och åker tillbaka till 80-talet.
Vilka ljuva och underbara minnen detta omslag väcker!
Ska ni med?

 W.A.S.P - Helldorado

Okej, jag erkänner!
Det är nått visst med framrusande tåg som åker tokfort!
Men vid närmare efter tanke ser detta ut som en bil.
Undrar vart man kan köpa den??

Ja visst är det tråkigt när saker tar slut?
Även denna gång gick det otroligt fort.

Denna gång kan jag avslöja att Coverama V blir nått i hästväg!
Välkommen in då!

Hoppas att ni gilla denna och kommentera nu duktigt så blir jag glad!

"No more sorrow, now it's gone
Now it's gone
So Is this the end for us my friend?
"

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: [lisa bjernhagen]

Bra skrivet! :)



sv: åh, tack skaru :D haha, kul att du tycker.

2009-07-16 @ 19:48:02
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: Micke

Airbourne och Judas-omslagen tycker jag var snyggast här :)

Chrome Division-omslaget tycker jag ser ut som om det är en logga till ett MC-gäng. Enkelt och snyggt :)

2009-07-16 @ 20:22:59
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: SANIBO

åh jag blir helt mållös och stum. riktigt grymma omslag! och jag håller med på större delen av dom. jag längtar redan till coverama V.

you rock grimgoth!

2009-07-16 @ 20:24:13
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Alabama

Jag gillade bäst Cradle Of filth - Cruelty And The Beast, kul grej med coverama!

2009-07-16 @ 20:39:02
URL: http://alabamabc.blogspot.com/
Postat av: Micke

sv: Tack :)



Ja, det var första intrycket jag fick av det omslaget, men jag kan hålla med om att det skulle passa som tatuering med.

2009-07-16 @ 22:15:07
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Alabama: Jo det är väl bland mina bättre idéer som jag dessutom uppskattar själv att göra.



Micke: Du har fan rätt angående Chrome Division. Att jag inte tänkte på det.



Sanibo: Tackar och bockar för dom underbara orden!!

You rock my world right now ;)



2009-07-16 @ 22:16:24
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag gillade Airbourne omslaget grymt mycket!

2009-07-16 @ 23:29:29
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Elina

spännande. ett paket :D

2009-07-17 @ 07:10:48
URL: http://elinakallerup.blogg.se/
Postat av: Elina

Du är med i Veckans blogg- Kommer upp under dagen.



Dags att samla röser

De kan endast rösta på just det inlägget !



Lycka till Puss Elina

2009-07-17 @ 10:12:31
URL: http://elinakallerup.blogg.se/
Postat av: 666AERIME - Hårdrocksbloggen

Kul idé! Killers är bland det bättre av Derek Riggs, men Live after Death är allt ett snäpp grymmare.



sv; thanks! rock on, metal maniac!

2009-07-17 @ 13:46:33
URL: http://aerime.blogg.se/
Postat av: Rikki

hehe, ja på Helldorado är det allt en gammal raggarbil. Stenhård platta!

2009-07-18 @ 10:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn