src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

That's The Way I Wanna Rock N Roll...

Då är det dags för mej att visa upp min Demo/Promo/Vinyl samling som man har här hemma.
Blivit en del genom åren och jag vill så klart ha mer.

Tänkte börja med lite demos snyggt blandat med vilka grupperna är och hur jag fått dom.
Redan insett hur svårt upplägget kommer att bli men vi kör endå och så hoppas jag ni hänger med endå.


  
   
 

Bild #1: Linda Schönnberg - Nonsens, Nifters - Inviseble Caine, Maleficio - Maleficio, Terrorama - Horrid Efface, Misericordia - Delenda Caeli, Misericordia - Erase The Skies, Misericordia - Dechristianize

Kommentar: Dom två första har jag fått på The Crash, resten har jag fått av folket som spelar i bandet.
Maleficio är dock från Göteborg. Terrorama Och Misericordia är från stan så som Nifters.
Linda Schönnberg har jag ingen aning om va det är men den fick vara med endå.

 Bild #2: Archangel - Infernal Darkness, Terrorama - Misantropic Genius, Archangel - Skyline Inflames, Legion - Demo -99, Spetälsk - Spetälsk.

Kommentar: Archangel är black metal från Göteborg och det är fan skit bra, synd att bandet inte finns längre.
Legion är från Kristinehamn om jag minns rätt och finns säkert inte längre heller?
Terrorama är från stan precis som Spetälsk.

Bild #3: The Itch - The Itch, Last Temptation - Last Temptation, Dawn Of Silence - Lost All Hope, Lundberg & Dellamorte - Bra TV

Kommentar: Det mesta har man fått av folket i bandet förutom Lundberg & Dellamorte som jag köpte på Sound Delight, den är även signerad av grabbarna. Baren var ett underbart program under den här tiden också.

Bild#4: Shadow Cult - Enter The Vermin 

Kommentar: Fick jag av sångerskan som jag prata med på Helgon, signerad av alla medlemmar.

Bild #5: Massa promos!

Kommentar: Orkade inte rabbla alla men jag återkommer till några som har en speciell plats i mitt hjärta.

Då var den avdelningen klar och det var ju inte bara Demos med där utan lite mindre släpp med lokala grupper som låg/ligger på mindre bolag.


Nu över till mina favoriter i promo samlingen och även så har det smugit sej in tre vanliga cd skivor, förklaringen kommer.


 

Bild #6: Hate Eternal - I, Monarch, Brimstone - Cutting A Crimson Career, Godhate - Anguish, Elvira Madigan - Wiches, Decapitated - Wind Of Creation, Inflames - Jester race, Deicide - Scars Of The Crusifix, Dark Funeral - Attero Totus Sanctus, Cerminal Exucution - Cerminal Exucution

Kommentar: Brimstone fick jag av gitarristen när jag var hemma hos han och drack öl i Kristinehamn, signerad är den också. Godhate fick jag när dom spela på The Crash också signerad av dom flesta i bandet.
Resten har jag bara "rammlat" över vid olika tillfällen. Mina små dyrgripar kan man säga!!
Cerminal Exucution har jag inget minne av vad det är men det är nog nått underground band??


Så där... Nu slår vi på trum virveln och plockar fram mina vinyl skivor.

Börjar lätt med mina få LP-skivor för att gå vidare till mina vinyl album.

 

Bild #7 : Iron Maiden - Aces High, Twisted Sister - Leader Of The Pack, Europe - The Final Countdown, Sha-boom - R.O.C.K.

Kommentar: I Aces High fodralet ligger mer än bara den LP´n och gottar sej.


  

Bild #8 - 9: Iron Maiden - The Number Of The Beast och Be Quick Or be dead
Kommentar: Bild vinyl är coolt!

Ska vi fortsätta med resten av Iron Maiden skivorna nu kanske?
Ja vi kör väl på med dom då.

  
   
 

Bild #10 - 14: Iron Maiden -  Can I Play With Madness, Killers,Seventh Son Of A Seventh Son, Live After Death, No Prayer For The Dying, Wasted Years, Powerslave, Somewhere In Time och Fear Of The Dark.

Kommentar: Vet inte om det syns på bilden men "No Prayer For The Dying" har jag som kassett band också.
Många minnen till dessa plattor, är så man längtar tillbaka.


Nu är det väl lika bra att ta dom sista skivorna efter som vi kommit så här långt! 

  
   
 

Bild #15 - 16: Accept - Balls To The Walls och Saxon - Crusader

Kommentar: Underbara skivor med underbara minnen.

Bild # 17 - 18: Helloween - Keeper Of The Seven Keys Part II och Judas, W.A.S.P - Last Command och Inside The Electric Circus

Kommentar: En del skivor blir bara bättre på vinyl!

Bild #19: Dio - Sacred Heart, Intemission, Holy Diver och Last In Line
Kommentar: Jag blir bara tårögd och mållös.

Vi kör nu vidare med den sista delen av min samling av vinyl skivor.

  
   
 

Bild #20 - 24: Ozzy Ozbourne - Bark At The Moon, Sha-Boom - R.O.C.K., Black Sabbath - Live At Last, Judas Priest - Painkiller, Alice Cooper - Nobody Likes Me.

Kommentar: Många olika minnen här så klart, men jag minns när jag fick välja mellan Nobody Likes Me och Schools out, idag skulle jag ha valt annorlunda.


Då var denna nostalgi tipp över.
Fan va skoj det var!
Hoppas ni gilla det lika mycket som jag.

Självklart skulle jag vilja utöka denna samling i framtiden.

"Thats the way I want my rock and roll"

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Coolt :)



En del av bilderna är ju förresten konstiga. Skivorna ser mer rektangulära ut än kvadratiska

2009-07-13 @ 12:56:08
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Tack, jo jag vet det är bara för att jag "sizea" ner bilder då dom var skit stora från början!!

2009-07-13 @ 13:00:49
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: [ROCKABETTY] - en rockertjej som bloggar om rockmusiken, fräcka kläder och accessoarer, awesome things etc, etc.

fränt :P

2009-07-13 @ 14:16:23
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: SANIBO

åh så grym samling! riktigt grym,

2009-07-13 @ 15:15:15
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

fan vad nice :) tur att pappa har massa gamla lp's man kan lyssna på!

2009-07-13 @ 15:51:11
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: Micke

sv: Skumt, så brukar det ju inte bli då

2009-07-13 @ 16:23:55
URL: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn