src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Die With Your Boots On...

 

Jo då var det allså dax för lite Poker snack igen.
Det vart som vanligt "Nordic WSOP $1 000 Freeroll"
Kan säga att det gick bra igår fast endå inte, är du med då?
Hur som helst börjar jag få tillbaka den saknade poker känslan lite och det känns skönt.
Det hela har nog bara handlat om min koncentration, verkligen sätta sej ner och "göra det man ska".
Som alla vet som spelat poker eller liknande kort spel vet att koncentration krävs för bra resultat.
Och faktum är att det är lite tålamod och ork som är inblandat i just "Texas Hold Em" efter som det oftas tar ett par timmar.
Charmigt spel det där för det kan lika gärna ta 1 minut...

Spara inga händer igår att visa upp för er så jag hoppar direkt på resultatet och statistiken.

Av 7033 spelare så kom jag på 648:e plats och det gav $0,30

Statistiken:





"Deliver me
To the bed I was born
I'm a sinner in flames
I was schooled by Lucifer's horn
And bad religion all along the way
Play with me
I won't do you no harm
No - I ain't no saint
If I
Do the time - then I'll do the crime
I'll be raising Hell in flames
"

Bra Hångel,Mys och kärleks sånger:
W.A.S.P. - Take Me Up

När introt börjar föreslår jag att du gör ditt "move" för att sedan invänta de mer "riviga" partierna...
Fy vad bra det blir då, kanske lyssna igenom låten ett par gånger så du kan den utan och innan.
Sen är det bara att köra på, jag skulle absolut vilja hångla och mysa till denna!
(Säkert gjort det oxå men glömt hur det var)
Och sen att texten är bra är inte fy skam heller!!

Efter som jag kom och tänka på "Dagens Musiktips" igår så kolla jag genom lite i bloggens historik, det visa sej att jag kört dubbletter.
Dock så har ja nu på den senare tiden kört en grupp och gått in på dom.
Och så ska jag oxå göra i framtiden.
Dock måste jag kolla genom alla mina inlägg och bokföra vilka man gått igenom, speciellt nu den senaste tiden och räkna där i från så ni slipper dubbletter i framtiden.
Ville bara klarlägga detta.

Dagens Musiktips: Dissection (Wikipedia) (Officiella)
Detta är ett black metal band med hög rang enligt mej.
Dock är bandet upplöst sedan 2006 då för musik geniet och frontmannen Jon Nödtveidt tar livet av sej.
För att kort gå in på lite historia kring Jon så är det så att Jon och en polare till honom bestämmer sej en mörk natt på vägen hem från krogen att ta med en för dom okänd man som dom träffar på stan hem till dom.
Jon och mannen står utan för lägenheten medans polaren går in i lägenheten.
Där hämtar han en elpistol och en pistol.
Dom tar med mannen upp till en park vid namn "Keillers park" där dom då sedan kall blodigt mördar honom.
Självklart blir dom dömda för det uppmärksammade mordet och bägge får en längre tid fängelse.
Under den tiden är bandet mer eller mindre nerlagt.
Strax efter att Jon släpps så återuppstår bandet och hinner med några släpp innan han som sagt väljer att ta sitt liv.
För den insatta så finns det självklart massa historier,vinklingar osv i dessa historier men det skulle ta för lång tid att gå in på här.
Kan i alla fall säga att det gjorts en film om dådet oxå vid just namnet "Keillers park" som kan vara ett bra sätt att yttligare sätta sej in i historien.
Paralellen till Emil i Deathstars upptäckte jag i går och han är Jon´s bror (Tack Micke för tipset!
Kanske förklarar varför deras musik är så bra oxå?!!
Album värda att kolla upp: The Somberlain, Storm Of The Light's Bane och Reinkaos  
I detta fall ska ni faktiskt även kolla in deras EP´s: Into Infinite Obscurity, Where Dead Angels Lie, The Past Is Alive (The Early Mischief),Live Legacy (Live) och Maha Kali

Vill bara med dessa ord säga: Vila i frid Jon Nödtveidt (28 Juni 1975 - 13 Augusti 13 2006)... R.I.P

"I close my eyes so I don't have to see
I shut my heart and tell my mind to run and flee
Once I was flying flying flying high
I touch the sky
"

Nu tänkte jag slänga mej i soffan och mysa och gosa med Kevin...

Cheers!!




  

Kommentarer
Postat av: Zolyra

Hehe tackar tackar :)

Nice, hojtar till när demon är färdigtryckt så skickar jag ett ex.



Men du, det är väl aldrig för sent att ta upp det igen heller? Vad hette bandet?



Förresten måste jag tillägga ett tack till här, för en bra blogg! Satt och läste lite igår vilket resulterade i en add på bloglovin. Kul att hitta bra och intressanta bloggar i detta träsk av rosa mode-bloggar. Keep it up!



2009-06-05 @ 10:37:54
URL: http://zolyra.blogg.se/
Postat av: Ninja

Fast inte i närheten så fin.

2009-06-05 @ 13:37:27
URL: http://ninjakonst.blogg.se/
Postat av: Zolyra

Ja helt vanligt är det ju inte, blir automatiskt lite fördomar när man kommer och ska rodda upp scen, här kommer Evanescence eller Nightwish är väl det första folk tänker allt som oftast.



Jävligt skön musik må jag säga, me like. Fan det är lite cool att släppa på kassetband också faktiskt, inte helt vanligt i dagsläget!



Måste fråga här, kanske är helt ute och cyklar men när man kollar din blogg och "Live traffic feed" så ploppar Eskilstuna upp där, bor du i Eskilstuna?

2009-06-05 @ 14:23:06
URL: http://zolyra.blogg.se/
Postat av: Sandra Törn

Gör du lite färgladare designer med? ;)

2009-06-05 @ 16:26:21
URL: http://monkichiii.blogg.se/
Postat av: M i c k a

de kommer idag, tror jag ^^, ska gå igenom dem en gång till.



allt bra med dig idag?

2009-06-06 @ 09:20:19
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn