src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Heavy Metal Hamsters...

Igår var ett äventyr som heter duga.
Det började med att jag satt här hemma och softa med ett par kalla och hårdrock ur högtalarna, då hör min gamla trummis av sej på msn och meddelar den glada nyheten att vi äntligen fått leverans ifrån Costa Rica.
Detta kommer jag så klart ägna ett helt inlägg åt i veckan så får ni då följa med på en spännande resa under den tiden som jag spelade i band.
Mötte upp honom och byte ett par snabba ord och gick hem igen, på vägen ringde jag en polare som jag hade bestämt med innan för att kolla läget med han.

Han var då redo så jag drog till han, efter ett tag så kom det lite mer folk till honom som han kände.
Efter som Jerry Williams var i stan och skulle lira i nått så ovanligt som "Lejongropen" så var det klart vi tänkte dra dit.
Ingen hade koll på när det var så klart så vi kolla ticnet där det står 19:30.
Då klockan inte var så mycket tänkte vi att vi har ju gott om tid efter som det är troligen förband osv. också.
När vi väl bestämmer oss att gå och är snart framme så går massor av folk där ifrån och åt fel håll.
Eller vänta nu? är det så att det redan är slut?
Vi frågar lite av folket vi möter och alla kommer med samma svar, ja det är slut.
Det hindrar dock inte oss utan vi fortsätter.
Väl framme så ser vi att det stämmer vi kom försent.
Vi möter upp lite annat folk där och slår oss ner, på väg dit så lyckas jag av någon anledning få syn på en kille som ser ut att spela i band och jag chansar och går fram, det visar sej då att jag står och pratar med trummisen i bandet.
Tog kort på han så klart och skaka hand och bad han hälsa Jerry från mej.

Vi sitter sen ett tag och snackar där i den mycket fina folkparken som vi har här i stan.
Efter ett tag tröttar jag på det hela och bestämmer mej för att gå mot stan där jag visste att finns lite polare till mej.
Väl framme på Highlander  står gänget och jag går fram och hälsar.
Sen fortsätter kvällen där och vi röjde till live bandet som lira där (folk jag kände också så klart).
Sen var folk redo att dra vidare där ifrån och ut på andra krogar.
Där bestämde jag mej för att det får räcka för kvällen, som tur är så hade jag då sällskap av två som skulle åt mitt håll så det var skönt att inte behöva åka hem ensam, ja vi åkte spårvagn.

Efter som jag var rätt så trött/full så somna jag nog nästan direkt.
Idag känner jag mej helt normal.


"Camping in Scandinavia
We don't mind
Camping in Scandinavia
When the sun don't shine
You'll see it upon arrival
We've been beautiful 'n' suicidal
Camping in Scandinavia
We don't mind
"

Dagens Musiktips: Helloween
Detta är en grupp som hängt med länge nu och deras recept på hårdrocken är galant och mycket lättsmält.
En del konstiga och roliga låtar finns och dom flesta verkar ligga på "Pink Bubbles Go Ape"
Men det är skönt när band vågar bjuda lite på sej så där och inte bara vara seriösa hela tiden.
Sett dom live har jag fått göra också och det var på Sweden Rock Festival 2004 och det var ju bra.
Känns som det inte finns så mycket att tillägga utan vi hoppar väl på album att kolla in:

Walls of Jericho, Keeper of the Seven Keys, Pt. 1, Keeper of the Seven Keys, Pt. 2, Pink Bubbles Go Ape, Chameleon, Master of the Rings, The Time of the Oath, Better Than Raw, Metal Jukebox, The Dark Ride, Rabbit Don't Come Easy, Keeper of the Seven Keys: The Legacy och Gambling with the Devil.

Helloween - Paint A New World


 

Nä, roligare än så här blir det nog inte idag faktiskt.
Kommer släppa min Coverama III i veckan som kommer nu, Ons - Tors så ni kan känna er laddade och glada inför midsommar.


Cheers!!


Kommentarer
Postat av: [lisa bjernhagen]

Good song där :)

2009-06-14 @ 16:14:26
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: Sofia

Veckans blogg-tävlingen är avgjord. Tack för din röst!

2009-06-14 @ 19:42:17
URL: http://sofiaericsons.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag tycker det är vidrigt att han sitter och spyr samtidigt som han pratar. Speciellt när han spyr den där vita sörjan i ansiktet på gubben

2009-06-14 @ 19:59:37
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Fasen också - missa Jerry... men det verkar ju kul att ni träffade trummisen för ett mer personligt samtal istället =)

Schyssta samlarglas!

Helloween är ett bandnamn jag alltid tyckt varit kreativt. Me Like!

2009-06-14 @ 23:55:50
URL: http://www.denlekandemanniskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn