src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Sveriges Första Metalkyrka...

   

"Metalpastor Göran Jacobson och Johannes Johnsson ordförande i Metal sanctuary, om sambandet mellan kyrkan och hårdrocken"

(Jag orkar inte vänta på den sega videon så jag klickar HÄR)

Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta...
Jättekul och bra insiativ kan man tycka.
Men då jag ogillar när man blandar in religon på detta sättet blir jag genast skeptisk och tvär.
Religon är Religon och Musik är Musik.

Blir så klart lite dubbel moral när man kollar på en del texter som t.ex. gloriferar det "onda".
Men det är väl endå det som är charmen med hårdrocken?
Ska ju vara lite rebelliskt!

Dock hade dom en del kul idéer...
Vem skulle inte vilja ha hårdrock i kyrkan? snacka om bra akustik och det skulle säkert locka fler besökare, speciellt om dom kör "Hårdrock".
Dock ska det spelas hårdrock i kyrkan den dagen jag ska läggas 6 fot under, hjärtligt välkommena då :D

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Heyli

hehe nä man kan inte förstå allt ;)



ja gratis5 är braa! har bara 120 poäng kvar nu till ett till presentkort :)

2009-06-11 @ 16:10:08
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Heyli

jodå de kommer, gör det jag tipsade om och så finns det massa mer också så har du snart ett också :)

2009-06-11 @ 18:57:35
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Ceesswe

Detta är Hädelse! Finns inget heligt i hårdrock eller Metal.. Läs, studera bibeln och förstå!

2009-06-12 @ 11:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn