src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

The Doom That Came To...

Idag är det denna otäcka Måndag igen, det blir så fruktansvärt ensamt och tomt efter helg med Kevin men så är det ju, man är ju endå van men endå så kan jag inte vänja mej med denna känsla.
Men vet att jag snart får träffa han igen.

Vill oxå passa på att tacka för den feedback jag fick, man kan säga att det är som jag misstänkte.
Det är två läger, de som gillar pokersnacket och de som uppskattar det andra.
Men jag tycker endå att jag lyckas kombinerat det hela rätt bra, dock har det varit lite mer ingående på poker snacket än förut och det var lite medvetet efter som det tagit stor plats i mitt liv den senare tiden.
Spelade igår men jag var absolut inte på poker humör. Var nog mättad.

Idag blir det film och musik tips.
Yeah!!

Tänkte så här att jag ska lägga upp trailers på två av de filmerna jag ska skirva om idag.
Men det gör jag i inlägget efter detta så man slipper "förstöra" inlägget med stora Youtube rutor/klipp.

Först ut är en film jag verkligen ser fram i mot att få se.
X-Men Origins: Wolverine, för det första så har alltid Wolverine varit min favorit i X-men så att en hel film tillägnas honom är ju fan i mej inte fel allså!
Ser man på trailern så verkar den oxå ge en hel del historik om hans bakgrund osv dock fick vi lite sånt i X-Men: The Last Stand men i denna är det säkert lite mer eller iaf liknande.
Hugh Jackman (Han som spelar Logan / Wolverine är ju bra skådis oxå)
Förutom den troliga bakgrund vi får om denna underbara karaktär så verkar filmen oxå vara så där härligt maxad som man vill ha i en action rulle.
"I can hardly wait any more!"
(Kan oxå avslöja redan nu att en film om Magneto är på gång oxå, X-Men Origins: Magneto)

Den andra filmen går ungefär i samma tecken.
Watchmen, detta är ju oxå en superhjälte film men den verkar vara lite annorlunda för superhjältarna verkar onda??
 Hur som helst så verkar denna oxå så där härligt maxad och annorlunda än de vanliga superhjälte filmerna?!!
En film som jag oxå ser fram i mot iaf...

"See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
Can't win on a comprise I'd rather loose on my own
'Coz I feel kind of good when I'm all alone
"

Idag ska jag oxå skriva om musik var det ja.
Ska gå in lite mer på en av mina farvorit grupper: Deicide, allså denna grupp med Glen Benton i spetsen är ju fan så sten hårda så det får den mest vana dödsmetals lyssnares öron att blöda!!
Tyvärr måste jag säga att de gått ner sej med åren.
Då jag tycker de tidigare skivorna är dom bästa.
exempel: Deicide, Legion, Once Upon The Cross, Serpents Of The Light.
Låten Sacrificial Suicide på skivan Deicide skrivan är ju underbart bra... eller varför inte ta låten Serpents Of The Light på skivan med samma namn.
Allså lyssna på den i hörlurar, spec. när Serpents Of The Light kommer... då låter det som två arga Glen Benton sjunger det, en i varje öra.
Just det gillar jag med den skivan att de gjort så med sången för det är inte endå låten på den skivan som det är så på faktiskt.
Hade han b.la själv som förebild när jag börja sjunga dödsmetal :D
Dock som jag nämnde förut så går de ner sej lite vid senare album, dock kommer dom undan med nöd och näppe med följade album: In Torment In Hell och Insineratehymn
En låt som jag skulle vilja göra cover på bara för kul är "When Satan Rules His World" efter som det bara skulle vara på skoj så skulle jag då oxå döpa om låten och skriva en egen ploj text men musiken skulle vara den samma. (är det cover då?)
Titel och små rader finns redan i mitt huvud och inte nedskrivet någonstans (på så sätt är det allså i säkert förvar) efter som jag inte längre spelar i nått band så kommer detta dock troligen inte bli av, men den som lever får se :D
Låten hittas på albumet "Once Upon the Cross"
Album då som är mindre bra enligt mej är: Scars Of The Crucifix, The Stench Of Redemption, Till Death Do Us Part.
Vad som gör dem sämre kan jag inte riktigt sätta fingret på utan bara säga att det är för mycket "Cannibal Corpse" över det hela, och efter som jag aldrig gillat dem så ja.
Tyvärr verkar deras hemsida nere eller iaf inte fungera som den ska så ni för nöja er med denna i stället.
(Har Scars Of The Crucifix som promo här hemma) :D

(Allt detta är min/mina åsikter, har du problem med dem så bryr jag mej endå inte)

"When I was young I was the nicest guy I knew
I thought I was the chosen one
But time went by and I found out a thing or two
My shine wore off as time wore on
I thought that I was living out the perfect life
But in the lonely hours when the truth begins to bite
I thought about the times when I turned my back & stalled
I ain't no nice guy after all
"

Nu till den andra gruppen: Amon Amarth, här finns det inte mycket att säga faktiskt förutom att detta är svensk döds metal när den är som bäst.
Att man fick se dem live på Sweden Rock Festival 2007 var en underbar förmån.
(Att sedan få syn på Melker Becker och Mattias Lindeblad vid ett staket så man fick ta kort + hälsa på dem var inte fel heller, grabbarna som höll i Rundgång som ni minns??)
Vill ni kolla in någon speciell låt så tycker jag att Victorious March på albumet Once Sent From The Golden Hall är en jätte bra början (Är en av mina favoriter)
Annars går det oxå bra med album som: Twilight Of The Thunder God, The Crusher , Thor Arise, With Oden On Our Side, Fate Of Norns, Sorrow Throughout The Nine Worlds, The Avenger.


Melker Becker och Mattias Lindeblad @ Sweden Rock Festival 2007
(Kortet är taget med min kamera)

"I'm living with a perfect stranger, is
there anybody home? I'm living with a perfect
stranger, but I find myself alone
"

Återgår en kortis till två film tips till som jag kom på: Che: Part One och Che: Part Two bägge handlar om Ernesto 'Che' Guevara (Benicio del Toro) och det är säkert verklighets bakgrund i dem och det gör dem bara bättre isf.
Ser fram i mot att få se dem oxå då så klart :D

"After all this time
And the struggles in between
We stand next in line
With the chance we can build on their dreams
In the Fields of the brave
"

Nä nu är det dax att lämna er igen och glöm nu inte att kolla in trailers på X-Men Origins: Wolverine och Watchmen som kommer i inlägget efter detta!!

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Wolverines polisonger är mina X-men favoriter.

2009-03-16 @ 12:04:04
URL: http://thompikissandtell.blogspot.com
Postat av: Micke

Jag tror att det är så att om man tar en låt och sjunger den med annan text så har man samplat den ursprungliga låten. Fast iofs kanske det inte räknas som sampling om man spelar själv. Men cover är jag tveksam till att det kan kallas om man ändrar all text.

2009-03-16 @ 12:28:01
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Wolverine är cool... Håller med - han förtjänar en egen film!

2009-03-19 @ 00:20:05
URL: http://www.denlekandemanniskan.com
Postat av: M i c k a

Melker Becker? Han är ju gift med Johanna ;D (nån som mamma känner) haha

satt och kollade igenom dina gamla inlägg, och så dycker han upp :D han jobbar ju på svt, om det nu är han jag tänker på.

2009-08-03 @ 11:30:30
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn