src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Bite The Bullet...

När jag igår kläckte ideén om "Coverama" så kunde jag inte i min vildaste fantasi tänka mej att ni skulle ta i mot den på detta positiva sätt som ni gjort.
Helt underbart att läsa dom fina kommentarerna som jag fick.
Så visst har jag oxå bestämt att här med är "Coverama" här för att stanna!!!
Vi får se när nästa kommer.
Ska som sagt göra yttligare en "Film special" så får vi se...
Tack som fan!!

Gårdagen var härlig då det var lite nice väder och jag glömde säga det att bilderna som jag la upp i "Can't Stop Messin'..." vart mörka, det är faktiskt blå himmel.
Det var ju en stor dag på Bloggen igår... 200 Inlägg fan va det har gått fort tycker jag.
Passade på att fira det med denna "Coverama"...
När jag snackade om omslaget "Cradle Of Filth - The Principle Of Evil Made Flesh"
Så nämnde jag en bild som hittas i cd boken.
Kommer lägga upp den här så klart för er.



Kevin och jag har haft det mysigt och härligt så klart oxå.
Vi var ju en sväng i går åt Oxelbergen och det var fan inte igår man var uppe på berget där och kolla, ganska härligt ställe som man säkert skulle kunna sitta på och grilla och dricka bärs.

Dagens musiktips: Blind Guardian
Blind Guardian har varit ett band som jag har haft blandade känslor för genom tiderna men tycker dom växt lite nu igen på den senaste tiden faktiskt.
Favorit skivan är nog "Nightfall In Middle Earth" av den enkla anledningen att det är den skivan som jag lyssnat mest på.
Haft äran att få se dem live oxå... 2003 på Gates Of Metal...
(Glömde skriva att jag sett Judas Priest live på Sweden Rock Festival 2004, så jag fixa till det nu)
Några album att kolla är då: Battalions of Fear, Follow the Blind, Somewhere Far Beyond, Imaginations from the Other Side, The Forgotten Tales, Nightfall in Middle-Earth, A Night at the Opera och A twist in the myth.

"If you are scared of death,
here's eternal life.
If you're down and all alone,
I'll show you a paradise, for you to rejoice.
I'm your wishing well, I'm your only choice.
Enter the glade that I create,
I'll lead you through all sorrows.
Follow the path towards your fate
and I will be your guide.
"

Bra Hångel,Mys och kärleks sånger:
W.A.S.P. - Hallowed Ground

Den är fan perfekt för sånna tillfällen... Have fun :D

Hitta några textrader som grabbarna i Linkin Park ligger bakom, kom där med på att ja visst fan kan det kännas så ibland tycker ja.
Här kommer raderna då:

"(When this began)
I had nothing to say
And I get lost in the nothingness inside of me
(I was confused)
And I let it all out to find
That I'm not the only person with these things in mind
(Inside of me)
But all the vacancy the words revealed
Is the only real thing that I've got left to feel
(Nothing to lose)
Just stuck/ hollow and alone
And the fault is my own, and the fault is my own
"

"I wanna heal, I wanna feel what I thought was never real
I wanna let go of the pain I've held so long
(Erase all the pain till it's gone)
I wanna heal, I wanna feel like I'm close to something real
I wanna find something I've wanted all along
Somewhere I belong
"



Efter som jag gillar Heath Ledgers så tänkte jag då oxå bjuda på scener från "The Imaginarium Of Doctor Parnassus" som har premiär snart och dessutom vart det hans absolut sista roll.
R.I.P 

. . .Grimgoth is nobody, just like you. . .
 
Cheers!!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, jag ansåg länge att Blind guardians låt Nightfall var bästa låten i hela världen. Numera har det tillkommit några låtar till, omöjligt att rangordna;)

2009-05-24 @ 17:15:20
URL: http://alfa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn