src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Fájdalom Könnyei...

Idag kommer jag bjuda på två inlägg, först detta och sen ett om igår dagen, bilder från äventyret kommer självklart hittas där!!
För att behandla ämnet lite nu så kan jag säga att det var skoj och vart som om det regna...blött...konstigt de där hur en "vanlig" tv-spels kväll kan förvandlas till nått helt annat.
Klagar gör vi dock inte... idag är en favorit i repris planerad... undrar hur det ska gå??

Bra Hångel,Mys och kärleks sånger:
W.A.S.P  - Forever Free

Ännu en perfekt låt... texten är kanske inte 100% "love" men vad gör det som jag sagt tidigare när man endå sitter och hånglar (eller annat).
Underbar låt ovasett vad man gör!!

Dagens Musiktips: Marduk
Gillar man black metal så lär man kollat in detta band och dessutom känna till dom sedan begynnelsen.
Här är jag lite splittrad måste jag säga, dom nyare skivorna har sin charm i en del låtar men endå så är det nog dom första skivorna min kärlek ligger, vet inte varför men det är bara så.
Sett dom live har jag fått äran att göra oxå och inte nog med det utan det hela ägde rum i Norrköping som är Marduk´s och min hemstad!
Dom har gjort en del coola grejor som sagt genom tiderna så som baka in det klassiska stycket "A Night On Bare Mountain" i en av sina låtar "Glorification of the Black God", sjunger på svenska i en bit av låten "La Grande Danse Macabre" och sist men inte minst även hunnit med att göra sin egen version av "Märk Hur Vår Skugga" eller som deras låt heter "Castrum Doloris".
Glömde nästan att dom lånat ljud i från "The Exorcist" i låten "Fuck Me Jesus" oxå.
Ja som sagt detta band har hunnit med mycket under sin resa.
Så även en cover på Rolling Stones klassiker Paint It Black.
Album att kolla in: Dark endless, Those Of The Unlight, Opus Nocturne, Heaven Shall Burn..., Glorification, Here's No Peace, Nightwing, Panzer Division Marduk, Infernal Eternal, La Grande Danse Macabre, Hearse, World Funeral, Plague Angel, Deathmarch, Warschau och Rom 5:12.

Och för er som länktar efter nytt material kan jag trösta med dessa ord:
"Marduk will be entering the Endarker studio during May to begin the recording of their eleventh studio album. The album is set to be released in September. The release will be followed by a World tour starting out in Europe under the monicker of Funeral Nation 2009/2010. More news to be unveiled later on... " (Lånat från hemsidan)

Tycker oxå att dom behandlat en del intressanta ämnen genom tiderna, förutom satan och mörker och hat typ så har dom även tagit upp Krig, Vlad Tepes (Dracula) , Tredje Rikets Historia och Andra Världskriget.

Detta är allså ett måste i en black metal samling!!

Nä nu får det vara dax för nästa inlägg!!

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Renée

Jag drack öl med trummisen i Marduk för några år sen. Det var sköj :D

2009-05-30 @ 14:10:02
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn