src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Felüvöltök Az Égbe...

Idag tänkte jag börja med ett litet erkännande faktiskt, det är nämligen så att jag aldrig egentligen haft mycket till övers för Edguy utan bara typ gillat låten "All The Clowns" och sen har det varit så.
Gärna avisat alla som sagt att Edguy är bra osv verkligen kämpat för min sak.
Sen har det varit så. (Lite jobbigt nu när man får krypa till korset)
Dock nu upptäckte jag att fan dom har ju fler låtar som är bra, mycket faktiskt från skivan "Tinnitus Sanctus"
Kanske har det även med att jag är en sucker för "Avantasia" som är Tobias Sammet´s sido projekt?
Hur som helst så tycker jag detta är ett bevis på att det faktiskt "går att lära gammla hårdrockare att lyssna
Ska nu i alla fall ta och leta reda på mer Edguy skivor som kan vara av värde.
Tips mottages med stor glädje!!!

"I know you feel it
And I feel it coming around
You do what you want to
But do what you say
"

Då jag även är en sucker på covers som är bättre än orginalet (eller i alla fall minst lika bra) så hörde jag en låt igår som fick mej att le från öra till öra.
Låten är: Seven Witches - See You In Hell (Cover på Grim Reaper)
Vart tårögd av glädje samtidigt efter som jag inte visste om jag skulle hoppa omkring eller headbanga!!
Efter som Seven Witches frontas/frontades av Wade Black som lämnade Crimson Glory för detta band så blir det hela yttligare lite intressantare i mina ögon.


Bra Hångel,Mys och kärleks sånger:
Helloween - Forever And One

Ja lyckas man inte mysa och få till det till denna låt vet jag inte vad som är fel.
Denna är ypperligt utmärkt till dessa tillfällen!!
Texten när man väl läser den kanske inte har detta ämne i sej men vad gör det när du redan börjat hångla och mysa, då hör man ju endå inte texten eller hur?

För er som undrar hur det går med mitt poker spelande mitt i allt detta så kan jag medela att jag just nu är i någon svacka eller liknande, tilläggas bör att jag inte har 100% ro,tid,lust ork och vilja nu heller.
Lovar att försöka bättra på mitt poker spelande oxå!!
Tur att jag har så mycket annat att skriva om :D

"If you like to gamble
I tell you I'm your man
You win some, lose some
All the same to me
The pleasure is to play"

Idag måste jag bara säga det att det är Fredag (hela dagen).
Jag ska ut på lite äventyr idag oxå är det tänkt, blir ett stenkast här i från till en polare för lite öl och TV-spel!!
Ja det var sannerligen inte igår det!
Kul hoppas jag så klart det blir, tar med mej digital kameran fall jag känner för att dokumentera det hela oxå, så kanske jag kan bjuda på lite skojiga kort i morgon åt er!
Låter det bra eller? Tänkte väl det!!

"You know I'm born to lose
And gambling's for fools
But that's the way I like it baby
I don't wanna live for ever
And don't forget the joker
"

Dagens musiktips: Destynation
Kollar man in deras hemsida så verkar det vara ett ganska nytt band och även för mej då så klart.
Dock så snubbla jag över dom troligen en sen kväll som vanligt när man satt och sökte efter nya metal grupper som är värda min "dybara" tid.
Hur som helst så gillar jag dom skarpt och lär absolut hålla ett vakande öga på deras framtida karriär.
"No Tomorrow" får man hoppas att dom hittar lämpligt skivbolag till så dom kan få släppa den oxå för den vill jag verkligen höra då det man hört hittills varit av stor klass!
Album att kolla upp är enkelt: Rising Up (Demo) och Rising Up (Skivan)
Måste då allså bjuda på en video som dom gjort...

Destynation - Back From The Dark



(Hittat perfekta måttet för Youtube videos i bloggen oxå: width="400" height="300")

Vid 3:09 in i låten, visst är det "The Phantom Of The Opera" grejen där?
Rockar hur som helst STENHÅRT!

Nä nu ska jag fixa och dona här hemma och ladda för kvällens äventyr...
och kom i håg:
"Dålig musik är som fula fruntimmer, man kan lyssna på de när man är ute men det är inget man sätter på hemma"/ Grimgoth

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Renée

metal opera 1 & 2 är ju guld!

2009-05-29 @ 14:44:31
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn