src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Glasul Artei Viitoare...

"On board, Im the captain, so climb aboard
Well search for tomorrow on every shore
"

Idag har det vart en lätt hektisk dag men endå var den under kontroll kändes det som, sov lite halv kass i natt men kände mej endå rätt utvilad under dagen.
Så allt är som sej bör kan man säga.

"Building walls around yourself
Letting no one through
You couldn't see my hands reach out to you
"


Dagens musik tips får bli : Korn - A.D.I.D.A.S, och det är för vad just A.D.I.D.A.S står för enligt dom.
All Day I Dream About Sex tycker det är lite skoj när man lyckas leka till det lite så där med ord.
(Låten är så där men å andra sidan har jag aldrig haft mycke till övers för Korn.)
Precis som D.A.D lyckades Disneyland After Dark bägge fick då bara ha dessa nuvarande namn då de vart stämnda, konstigt det där??
D.A.D har då gjort en version om hur det är efter stängning på just Disneyland (eller iaf så tolkar jag det så bara?)(Nä de sjöng ju till och med så!)
Låten heter "It's After Dark" och självklart bjuder jag på texten så ni slipper leta efter den på Google :D
"I'm looking at the sky, I'm trying
Not to cry, coz' it's over
The're turning down the light
It's late now
Wave the last
Goodbye...

Coz it's after dark now
And Disneyland is closed
We've been served
Icecold beer
And Walt is our host

It's after dark now
And Disneyland is closed...
The party is over
The night is here
Let's bring out a toast..."

Nu till mitt egentliga Musiktips...
Denna gång blir det en grupp och en hel skiva jag tänkte gå in på.
My Dying Bride - Like Gods Of The Sun, denna tycker jag är väldigt speciell då jag upptäckte den i en väldigt mörk period av mitt liv, tycker allså att denna är en perfekt depp platta, det var dock länge sen den tala till mej så som den gjorde då men endå så kan den allså i skrivandes stund göra återbesök hos mina mörka delar av min själ.
Texterna är underbara och jag har faktiskt gjort så att jag satt i hop delar av alla texterna till en dikt så allt vart sammanflätat.
Hela stämningen är rätt mörk på den plattan och fiolerna för en djupare in i dunklet.
Jag känner stark för den plattan och är glad för att jag har den i min samling.
Vill du själv kolla in mer av denna Grupp eller platta? (Klicka på länkarna då!)
Annars har jag inte lyssnat så mycket på den gruppen för jag tycker inget mer som de gjort kan riktigt mäta sej med denna platta, kanske lite synd att det börja så för jag hade säkert gillat mer med dem, men jag har iaf försökt att utforska men det gav mej som sagt inget.

Svårt att välja en låt att posta text ifrån då alla är minst lika bra, svårt att välja en liten del oxå.
Men här hittar du iaf texten till "A Kiss To Remember"... *Ryser av välbehag*

När vi endå är inne på känslo samma låtar så kan jag oxå nämna Bruce Dickinson - Tears Of The Dragon och Jerusalem

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Chris

För att fortsätta i ordlekspåret måste jag ta och nämna en kandidat som det kanske inte så ofta talas om i den här bloggen.



Britney Spears.



If you seek Amy



Sug på den du. Klockren låttitel om du frågar mig, hehe!

2009-05-11 @ 21:21:16
URL: http://chrisbertzell.blogspot.com
Postat av: Micke

Från Therror's blogg hämtade jag den. Glömde nämna det :)

2009-05-11 @ 21:47:10
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

He he... A.D.I.D.A.S... he he... funny...

2009-05-11 @ 22:46:30
URL: http://www.denlekandemanniskan.com
Postat av: Chris

Ifall du uttalar orden och meningen noggrant i ett löpande svep så märker du att du precis sagt, i amerikansk betoning av bokstäver, något i stil med detta:



F U C K Me



Hehe!

2009-05-12 @ 11:51:37
URL: http://chrisbertzell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn