src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Rockstar...

 

Då var det dax igen för min Filmspecial och denna gång är det allså dax för yttligare en av mina favorit filmers tur... Rockstar...
Denna är briljant från början till slut och musiken som spelas i filmen är suverän...
Det finns en liten parallel till denna film oxå som jag tänkte ta upp.
Det är nämligen så att denna är insperarad av Tim 'Ripper' Owens liv som då sjöng i ett "tribute" band till Judas Priest och som sedan oxå fick ta över sången i gruppen då Rob Halford slutade i bandet.
Band medlemarna i filmen spelas av: Jeff Pilson, Zakk Wylde, Jason Bonham, Dominic West  är riktiga "rockstars" vid sidan av denna film.

Filmen handlar då allså om Chris 'Izzy' Cole (Mark Wahlberg) som lever för musiken och bandet Steeldragon och den stora idolen är då Bobby Beers (Jason Flemyng).
Varje rörelse och posé har han tränat in och sjunger där med nästan identiskt som sin stora idol.
Han spelar i tribute bandet Blood Pollution och ställer höga krav på medlemmarna då det ska låta exakt som orginalet.
Detta ställer så klart till problem och bråk inom gruppen och inom sinom tid blir han där med oxå han kickad...

 Emily Poule (Jennifer Aniston) som har rollen som "Izzy´s" flickvän stöttar och står så klart vid hans sida hela vägen.
En dag ringer telefonen hemma hos Izzy´s föräldrar där han oxå bor, det är en kille som säger att han är Kirk Cuddy (Steeldragon´s gittarist)...

Där lämnar jag er för att inte avslöja för mycket av filmens handling, men det är väl där kan man säga att filmen tar riktig snurr.

Tänkte bjuda på lite sköna bilder från filmen och citat från filmen.
Alla bilderna hör inte nödvändigtviss i hop med bilderna denna gång, men hoppas det går bra endå.
 
 
1.

2. 

3. 
 
4.

            
              5.

 
 
              
                 6.

1. Chris: We are NOT a cover band, we're a TRIBUTE band!
Rob: No Dude, WE are a cover band! Problem is, we've been covering the tunes, you think you're in goddamn Steel Dragon... I love you man but you're mental, you really are. You need to get a grip on reality, man, you don't know where Bobby Beers ends and you begin.

2. Kirk: hello, this is Kirk Cuddy... Is it really you who is singing on the tape??
(Kort taget i från mitt eget minne)

3.
Precis sjungit klart låten "We All Die Young"... Chris mimar till Emily Poule (Jennifer Aniston): What happens?
(Oxå taget från eget minne)


4. Chris: You know, I'm just a regular guy who grew up with the posters of these guys on my wall... and now I'm one of them! That's right, I'm standing here, living proof that if you work hard enough, and you want it bad enough... dreams do come true. So follow your dreams...

5. Chris: Iám going to take a piss now, Mats...
(Oxå taget från mitt eget minne)

6. Sjunger låten "Colorful" som är jävligt bra precis som "We All Die Young", mina två favorit låtar.

Avslutningsviss så är detta en stark film med alla sina vändningar, lite små sorglig oxå på många sätt faktiskt.
Är nästan så man känner igen sej själv lite och kan relatera till den då och då.
Ja... den har nog fan allt denna film!!

Inte sett den?
Spring till video affären direkt och hyr den då!!

Hoppas att ni gillade även denna "Filmspecial" ska jag vara ärlig så vet jag inte vilken film som det blir nästa gång som jag ska ta upp, då dom jag verkligen planerat in är här med avklarade, men var inte oroliga för det.
Jag kommer nog ngn "kult" film som jag kan skriva om.

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Renée

uh, jag hatar den filmen :P

2009-05-24 @ 20:51:49
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tyvarr inte sett den. . .

2009-05-24 @ 21:23:39
URL: http://typhoid.wblogg.se
Postat av: Rebecca

Åh, älskar den filmen!!

2009-05-24 @ 22:32:23
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Chris

Superb film. Jag har faktiskt nämnt den i min blogg tidigare, borde nästan påminna folk om att se den igen, hehe! En sådan film man kan se massor av gånger, underhållande och härlig på samma gång.

2009-05-24 @ 22:41:41
URL: http://chrisbertzell.blogspot.com
Postat av: Magnus

Tja! äre nån som vet vad de är för låt han sjunger efter han snackat med A.C trummisen i steel dragon då han ligger å frächar upp blodet. Skulle vara tacksam för svart =)

2012-02-01 @ 20:48:38
Postat av: Grimgoth

Magnus:

Hoppas denna soundtrack hjälper dig, annars hör du av dig igen.



http://www.imdb.com/title/tt0202470/soundtrack

2012-02-01 @ 22:28:35
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn