src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Any Means Necessary...

"I'm ticking like a time bomb, no fuse just guts and gore
Initiate the burning of the core
"

 

Idag har det varit riktig Måndags känsla i kroppen hela dagen, kroppen har känns tom på energi och viljan har varit nästan ännu lägre.
Sen blev det nog inte bättre av att huvudet höll på att sprängas av alla tankar som for runt i det.

Kom och tänka på kommentaren som jag fick "ta chansen när livet ler mot dig" och ska jag vara ärlig (för det ska jag väl?)
Så känns det som det var länge sen livet log åt mej, dom leenden jag har fått har bara varit hånflin rakt upp i ansiktet.
Hur kan man bli så förblindad och tro att det skulle vara över?
Att man äntligen skulle vara i mål så man kunde få slappna av för en stund och bara njuta.
Åh, nej. den till synes eviga kampen för en bättre tillvaro fortsätter för mej.

Jag känner att jag lite är på väg mot en mörkare era och jag bjuder villigt in på min resa, förändringens tid äro kommen.
Sätt er till rätta så ska ni får följa med mej in i det djupaste mörker som ni någonsin skådat.

Vet inte hur mycket av det jag kommer lyckas visa för er så ni får en klarare bild, men jag ska göra mitt bästa.
Kanske jag kommer att hålla igen lite också för att inte skrämma bort er helt från mej?

Eller så gör jag som så att jag spelar ett spel med en glad mask på mej?

 

Dagens Musiktips: Iced Earth
Kommit fram till att detta är en grupp som jag borde lyssna mer på.
Deras melodier och låtar är ju asbra, sedan att texterna ofta handlar om bra grejor som man kan relatera till är ju helt klart en fördel.
Lättlyssnat är det också tycker jag så detta borde passa dom flesta.
Album att kolla in: Iced Earth, Night of the Stormrider, Burnt Offerings, The Dark Saga, Something Wicked This Way Comes, Horror Show, Tribute to the Gods, The Glorious Burden, Framing Armageddon och The Crucible of Man.
Nu till den absoluta favorit låten med dom.

Iced Earth - Melancholy



Cheers!!


Kommentarer
Postat av: S

jag gillar verkligen din blogg och hur du skriver!

2009-11-30 @ 19:08:37
Postat av: Grimgoth

S:

Tackar!

2009-11-30 @ 19:18:59
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: zolyra

Mörka perioder är ok så länge man är inställd på att man ska ta sig ur dem igen, tror att vi båda två famlar i lite mörker just nu.



Kom ihåg att det här är din blogg, ditt liv och du ska inte behöva spela eller hålla god min såvida du inte själv känner att det blir lättare så. Behöver du få ur dig saker för att lätta på trycket, gör det utan att bry dig om vad vi som läser eventuellt ska tycka. Du kommer alltid först, kom ihåg det. Spela och hålla god min får man göra tillräckligt ändå därute i det "riktiga" livet.



And hey, I'll stick around anyway you know... :)

Tror jag är rätt tålig då det kommer till mörker, krävs nog en hel del för att skrämma bort mig ;P



Nu blev det här nästan ett blogginlägg i sig självt här nere, sorry, men av någon anledning kände jag att jag ville skriva det här. Antagligen för att jag gillar din blogg och det du skriver och vi har ändå snackat ett tag nu. Alla behöver en klapp i ryggen ibland :)



Kram

2009-11-30 @ 19:25:07
URL: http://zolyra.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Zolyra:

Vet inte vad jag ska säga förutom tack!

Förstår vad du menar och håller med lite, vi får se, tar ett steg i taget nu.



Skönt att höra att jag inte skrämmer bort dej i första taget.



Saknar våra pratstunder måste jag säga :S



Kram

2009-11-30 @ 19:30:45
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Sheriilyn

svar: ojdå, jag hoppas du inte slog dig. :P

tack så mycket!

2009-11-30 @ 19:41:06
URL: http://sheriilyn.blogg.se/
Postat av: fanny

verkar som att du låtit dig uppslukas av årstidens mörker. ...men allt har två sidor, du får vända på myntet o kolla va som döljer sig på andra sidan. kan ju va ljusare.

2009-11-30 @ 21:28:46
URL: http://banny87.blogg.se/
Postat av: anake

Ok kör hårt...jag är beredd. Tål en hel del så mig skrämmer du inte iväg ;)Har dråsat i backen så många gånger och trott att jag inte orkar kravla mig upp, men när man minst anar det så får man en hjälpande hand....här har du min ;)

2009-11-30 @ 22:27:30
Postat av: Micke

Livet går upp och det går ner. När det gått djupt ner så känns det ibland som det aldrig kommer att gå upp igen, men det gör det. När man tror att man inte orkar ett steg till, en jobbig sak till, så visar det sig att visst gör man det och när man kommer ut på andra sidan så är man starkare än någonsin. Solen lyser alltid starkast efter ett ösregn.



Accept, adapt and overcome!

2009-11-30 @ 22:57:16
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Jessica

shit jag har mött min bloggsoulie!!!!!!!! ingen annan jävel har en aning om vad fan jag snackar om så fort jag nämner icef earth. jag älskar melancholy. äckligt mycket!!!!!



jag brukar growla till den här låten.. det ger en skön mix. höhö!



tack förresten ;D

2009-12-02 @ 01:07:16
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn