src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama...VIII...

Fall jag nu skulle ha någon/några nya läsare där ut som inte vet vad det ska handla om nu så får jag ta det lite fort.

Det är jätte enkelt, här listar jag upp 20 hårdrocks album som jag tycker är snygga och skriver lite kort om känslan jag får när jag ser dom.

Sen kan man ju använda det som upplysning för albumen bakom omslagen också så klart.

Som ni vet har det varit en lång serie som hållit på i hela 8 delar nu.
Så för dej som vill göra en återblick i min coverama kan ju göra det.

(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

"Cause nothing compares
Nothing compares to you
"

 
 AC/DC - Back In Black

Det är enkelt ibland att göra snygga omslag.
Detta är bara ett exempel på detta.

 All Ends - Wasting Life

Vet inte riktigt vad det jag fastnar för i detta motiv.
Något är det i alla fall.

 D.A.D - Monster Philosophy

En underbar bild på ett monster.
Klassisk pose också.

 Dark Funeral - Angelus Exuropro Eternus

Jag har redan hyllat det här omslaget så det är klart det får vara med.
Lätt ett av årets snyggaste omslag också.

 Divinefire - Into a New Dimension

Tycker det är mycket mystik i denna bild.
Man kan inte sluta titta heller.

 Guns N' Roses - Greatest Hits

Det är nått speciellt med pistoler och rosor.
Stilren bild också.

 Hammerfall - No Sacrifice, No Victory

Lite fallen hjälte känsla finns i denna bild tycker jag.
Härlig miljö är det så klart också.

 Hardcore Superstar - Hardcore Superstar

Det är det enkla som går hem, helt klart.
Ännu ett exempel.

 Helix - Vagabond Bones

Bilden känns lite skitig.
Härliga färger och layout.

 Helloween - The Dark Ride

Det här omslaget är så klockrent.
Behöver inte säga mer än så känner jag.

 Hysterica - Metalwar

Får lite affisch känsla av den här bilden.
Nått man säkert haft i pojkrummet utan att fatta riktigt varför.

 Iron Maiden - Iron Maiden

Vilka minnen det här omslaget väcker.
Helt underbart är det också!

 Judas Priest - Hell Bent For Leather

Jag får gåshud av det här underbart snygga omslag.
Ännu en gång massor av minnen.

 Motörhead - Rock 'N' Roll

Det går inte att göra ett fult omslag så länge sabletooth är med.
Grymma färger och miljö dessutom.

 My Dying Bride - Like Gods Of The Sun

Det är bara snyggt.
Fråga inte varför, det bara är så.

 Ozzy Osbourne - No Rest For The Wicked

Jag blir mållös och tappar andan.
Alltid lika kul att se en ung Ozzy också.

 Satyricon - Dark Medieval Times

En ganska enkelt ritad bild.
Men helt klart grym för det!

 Sonata Arctica - The Days Of Grays

Det är en härlig miljö med underbara färger.
Helt klart mer än välgodkänd.

 U.D.O. - Mastercutor

Ser nästan ut lite som en arg clown.
Halv läskig bild dessutom.

 Yngwie Malmsteen - Angels Of Love

Behöver jag ens förklara varför detta omslag är snyggt?
Bra, tänkte väl det.


Hoppas du gillade denna och kommenterar duktigt så blir jag glad.

Vilken/Vilka var din favorit denna gång?


"Believe the word,
I will unlock my door
"

Cheers!!



Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Nu är du också länkad från min två sidor!

2009-11-16 @ 17:59:08
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Emmelist

OJOJOJ vilken svår fråga!!!



Iron Maiden väcker så många minnen, dom har man ju växt upp med. Samma gäller Ozzy och guns n roses. Men om jag måste välja så får det nog bli Iron Maiden. Alltid gillat deras omslag :)

2009-11-16 @ 19:26:26
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: anake

Först föll jag för Sonata Arctica ,motsatser:is-eld,snö-gräs,kallt-varmt och en känsla av mystik, "någon" tittar på dig vid det brinnande trädet...sen Dark Funeral, maffigt Djävulsk bild ;)...sist Hysterica ,snygg mix mellan ansikte och metall...

2009-11-16 @ 19:37:53
Postat av: Clementina

Gillade denna: All Ends - Wasting Life

fast jag gillade inte själva hjärnan pga av att jag tycker de ser obehagliga ut men gillade maneten den övergick i. Annars jättefin.

Och så: Helix - Vagabond Bones

och: Sonata Arctica - The Days Of Grays som jag tycker är lite sagoaktig på något sätt men fin.

Men de två första helt klart.



2009-11-16 @ 20:52:03
Postat av: Clementina

Nu verkar min kommentar ha försvunnit......skriver om:

Gillar denna bäst allt förutom hjärnan: All Ends - Wasting Life...jättefin

och: Helix - Vagabond Bones....snygg

och: Sonata Arctica - The Days Of Grays



2009-11-16 @ 20:54:52
Postat av: Natha

Ja du, eftersom jag har varit besatt av bandet de senaste tio åren så är självklart Sonatas cover närmast hjärtat.

Dock så hade de andra förslag till omslaget som jag personligen tyckte var snyggare, men de tog ju sitt beslut...



Även så är All Ends cover otroligt vackert.

2009-11-16 @ 21:30:03
URL: http://typhoidgoesnut.blogspot.com
Postat av: SANIBO

åh coverama!!

mycket man gillar där du! :)



sv: thanks babe

2009-11-17 @ 16:16:11
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Michalw

Satyricons och Sonata Arcticas gillar jag mest här :)

2009-11-17 @ 22:29:17
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Iron Maidens omslag är alltid bra, men D.A.D-monstret var ju också riktigt schysst!

2009-11-17 @ 23:23:31
URL: http://www.denlekandemanniskan.com
Postat av: Rikki

Yngwie is god :)

2009-11-18 @ 15:48:17
Postat av: Johanna

men sonata arcticas va ju bara bäst, ett fantasiland ^^

(dom äger!)



men guns'n'roses är ju en sån klassiker (Y)

2009-11-18 @ 19:38:11
URL: http://jajja1.blogg.se/
Postat av: fanny

oron maiden omslag ä la typ en klassiker räcker me att se den bilden så vet man bandet de gäller

2009-11-20 @ 15:13:52
URL: http://banny87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn