src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Into Maze Of Nightmares...

 

Idag tänkte jag spinna vidare på ett ämne som Micke tar upp i sin blogg.
Ämnet är "Att vara singel och våga ta chansen att visa intresse för någon".

Det är skitsvårt det håller jag med om.

"Det är ju ingen hemlighet att jag absolut inte vill leva som singel och ensamstående farsa hur länge som helst, även om jag faktiskt kan vänta. Har jag väntat i 7 år så kan jag vänta ett bra tag till om man säger så."

Som han skriver, jag håller med där även om jag varit singel i bara snart 4 år.
Men hur gör man då?

Jag vet att jag har vissa eller haft vissa i min närhet som jag varit intresserad av men aldrig tagit steget till att berätta för dom att det är faktiskt så, men det har inte med min feghet att göra skulle jag tro, utan att vår relation inte är nått mer än bara vänner.
Signalerna har varit ganska tydliga.

Men ändå är det ju skit svårt att ta sej mod och ta steget, vem vet, hon kanske känner likadant fast också är för feg?
Så går ni där och innerst inne trånar efter varandra utan att veta om det?

En fråga är ju kanske inte så svår att ställa?
Absolut inte och i grund och botten är ni ju bägge vuxna människor, kan hon inte ta det hela så kanske hon ändå inte var nått att ha?
Samtidigt som man kanske inte vill förstöra den relation som man redan har.

Vad gör man då om man träffat någon som du fattar tycke för då?
Det är svårt att säga för det är ju ganska olika från sits till sits.
Generellt är det väl bara våga visa att du är intresserad med rörelser och blickar.

Kanske skämta in en liten flirt så ni bägge kan skratta, att få henne att skratta och känna sej bekväm är väl kanske en bra grej.

Jag har personligen ett gott självförtroende och förr i tiden var jag kanske lite av en casanova men nu mer är jag lugnare efter som man mognad och dessutom inte rör mej alls lika mycket nu i krogvärlden som då.

Då och då lyckas jag snacka omkull en del tjejer för att sedan gå ensam hem för kvällen.
Ett fenomen som jag aldrig förstått mej på men det kanske påvisar det faktum att man är nöjd så. (eller är man verkligen det?)
Dock så får man ju en otrolig kick och boost av detta (i alla fall jag) och säger för sej själv "Damn iam good" eller "Still got it in my veins".

Vad gör man då när man hittar någon som verkar intresserad?
Det är väl bara köra på och väga av situationen som ni har, ta det lugnt.
Försöka träffas så ofta det går och umgås.

Finns det barn med i bilden så tycker jag inte dom ska komma in förens ett senare skede för att först lära känna varandra och sedan ta steget för att se hur det skulle funka med barnet/barnen i fråga.

För att så sätt kunna kanske reda ut om det ska bli till ännu mer än där ni är idag.
Prata med varandra är nog viktigt, våga öppna er och säga vad man tycker och tänker är nog A och O i alla relationer.

Vet egentligen inte om jag kommit fram till något vettigt eller konkret i inlägget.

Det finns ju också en baksida av dessa relationer.
Som när jag för ett tag sedan såg en vän till mej vara lite ledsen och jag undrade vad det var.
Det visade sej att han och hans flickvän bråkat.
Tänkte då: "Vad skönt att man är singel för då slipper man ju sånna problem", med det sagt så säger jag inte att alla bråkar, men det händer tror jag nästan i alla relationer.
(Även den mellan vänner)

 

Och man ska nog aldrig heller glömma att oavsett situation så är det bara du som kan förändra den åt dej.

Nu ska jag sitta flera timmar framför datorn och spela Command And Conquer 3 Tiberium Wars för att sedan gå omkring och både rapa och fisa och vara allmänt singel.

Visst är det skönt att vara singel?
Visst är det underbart att ha en Flick/Pojkvän?

"It's a thin line between love and hate"

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Bastardo

Jag tror inte att man ska fundera för mycket. Inte ha det som huvudmål att bli tillsammans och slippa vara singel. kan lätt bli överarbetat och konstigt. Höga förväntningar leder oftast till besvikelse.



Just go with the flow och låt det ske om det sker. Det brukar falla sig helt naturligt när man träffar rätt.

2009-11-21 @ 11:16:50
URL: http://bastardo.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Det brukar säga klick när det väl sker. Då finns ett ömsesidigt intresse redan från början. Men det kan ju vara olika så det är något som växer fram och spm man får jobba för. Men visst är det bra att visa att det finns ett intresse.



Jag tycker det är bättre att vara singel än att sitta i ett inte allt för bra förhållande. Men om det är ett bra förhållande så är det överlägset att ha ett sådant jämfört med att vara singel. Som jag sa till mitt ex, det enda som egentligen är helt ok att göra själv är att gå på toaletten. Allt annat är roligare när man är två...

2009-11-21 @ 11:57:50
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Michalw

sv: Helt ok. Bra inlägg.

2009-11-21 @ 12:23:24
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Michalw

sv igen: Jo, sabbat vänskapen har man ju gjort ett par gånger tyvärr. Men som sagt så är de ju inget att ha då i alla fall.

Håller med om allt det du skrev, lycka till till dig med :)

2009-11-21 @ 12:27:42
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: ILoveMandy

Jag är en singeltjej. En riktig singeltjej. Redan, liksom. Frågar någon mig på bio blir jag livrädd, säger något kaxigt och springer därifrån. Jag har väl blivit avskräckt efter vänner som förändras på grund av galna partners.



Men skulle jag om tjugo år träffa någon som fick mig att känna annat än "vilken sexig rygg"... Då kanske något skulle kunna hända. Nu mår jag dock bara illa av tanken. Den passar inte mig. Saker sker när de sker. Det dummaste jag vet är människor som kastar sig in i förhållanden hit och dit bara för att. Singellivets charm borde inte kastas bort på det viset, fifän. Men som en kommenterare sa däruppe - just go with the flow.

2009-11-21 @ 12:58:20
URL: http://scars.se
Postat av: Rockabetty

sv: hell yeah! människorna kan gå och dö! :D

2009-11-21 @ 15:22:10
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Knepigt, knepigt sånt här. Tänk mindre med hjärnan och mer med mage och hjärta. Det brukar vara bäst i längden.

2009-11-21 @ 21:38:10
URL: http://www.denlekandemanniskan.com
Postat av: anake

Love hurts....så sant men ibland måste man bara chansa

det kan bli riktigt bra ;) Det är värre att ångra det man inte gjort än att ångra det man gjort...

2009-11-21 @ 23:16:48
Postat av: Malin

Bra inlägg. Man måste helt enkelt chansa,

antingen går de hur bra som helst eller

helt åt helvete. De blir bara jobbigare och

gå och ångra nåt man inte gjort. Och undra

om de kunde blitt si eller så.



2009-11-23 @ 16:18:58
URL: http://frozenvanilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn