src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

X-Men Origins: Wolverine...

 

När man snackar om X-Men filmerna som jag fullkomligt bara älskar så har jag en favorit karaktär där i.
Alla våras Wolverine så klart, han är så grym och cool.
Så när dom släppte filmen "X-Men Origins: Wolverine" så vart jag så klart glad som få.

I denna film så får man veta lite mer om varför Wolverine den person han blir, man får följa han från barn till vuxen och alla krig och annat han får vara med om.
Vid sin sida genom denna resa så har han Victor Creed (Liev Schreiber) och dom blir som bröder för varandra.

Dom ingår senare i en grupp mutanter som får olika special uppdrag som ingen annan vill eller kan göra.
Till slut så får Wolverine (Hugh Jackman) nog och börjar nu ett mer normalt liv.

Men som vanligt så kommer det förflutna fatt honom och han måste ännu en gång stå öga mot öga mot sitt öde som person.


 
 
   

Sköna citat från filmen:
Victor Creed: Oh! Shiny. Tell me something, Jimmy. Do you even know how to kill me?
Logan: I'm gonna cut your goddamned head off. See if that works.
Victor Creed: [Creed laughs]

Logan: [is shown his dog tags] I want new ones.
William Stryker: And what do you want them to say?
Logan: Wolverine.

Dr. Carol Frost: When it starts, whatever the reason is that you're doing this, focus on that.
Logan: Trust me, I've been through worse.
Dr. Carol Frost: No you haven't.

Victor Creed: Well, well, well. Look what the cat dragged in.
Bartender: Guys, whatever this is, take it outside.
Logan: Why?
Victor Creed: Why? You don't call. You don't write. How else am I supposed to get our attention?

När filmen väl slutade och sluttexten rulla så kände jag att min extas var högt och jag tänkte: "Det MÅSTE kommer en tvåa"
 
X-Men Origins: Wolverine 2 verkar då till min lycka vara planerad till 2011. Underbart!!

Rekommenderar också att se bonus materialet för där får man se massa coola saker och framför allt se hur mycket Hugh Jackman brinner för denna roll och vilket otroligt jobb som ligger bakom denna film för hans del.
Otroligt imponerande att se måste jag säga.

Se filmen om du inte sett den!!

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Renée

den filmen är grym :D

2009-11-06 @ 17:35:42
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Emmelist

THANKS :D



planer för helgen??

2009-11-06 @ 17:38:26
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Clementina

Har inte sett någon av de filmerna men tycker att karlsloken Hugh Jackman bara är sååå snygg. Jag säger bara "Australia" och jag nästan svimmar, vilket snyggo. :)

2009-11-07 @ 08:03:48
Postat av: pelle

Du har jävligty rätt, Eurythmics är bra coola ;) jag diggar de!

2009-11-07 @ 13:04:15
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Renée

sv: kom på det efteråt :P

2009-11-07 @ 14:20:12
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Zolyra

Älskar X-men filmerna! Tycker att det är jäkligt kul att alla 4 faktiskt är riktigt bra, jag bara njuter och blir sådär barnsligt förtjust när jag ser dem :)

2009-11-07 @ 15:07:36
URL: http://zolyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn