src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Alone...

Efter som jag sedan länge sa en gång i bloggen att jag kanske skulle ta upp mina dikter så kom jag på att jag i stället har en bok här hemma som heter "Ceepy Classic".
Eller "Hair-raising horror from the masters of the macabre" som det även står på den.
Boken innehåller små berättelser och i den finns en dikt som jag alltid gillat.
Tycker jag kan relatera till den och det som den handlar om.

Omlaget ser ut så här:
Boken är på engelska som ni säkert redan listat ut, boken hittar du via länken.

Nu till dikten, skriven av: Edgar Allan Poe. (Bilden är tagen ifrån boken)

 

"From childhood´s hour I have not been
As others where - I have not seen
As others saw - I could not bring
My passions from a common spring.
From the same source I have not taken
My sorrow; I could not awaken
My heart to joy at the same tone;
And all I lov´d, I loved alone.
Then - in my childhood - in the dawn
Of a most stromy life - was drawn
From ev´ry depth of good and ill
The mystery which blinds me still;
From the torrent, or the fountain,
From the red cliff of the mountain,
From the sun that ´round me roll´d
In its autumn tint of gold -
From the lightning in the sky
As it pass´d me flying by -
From the thunder and the storm,
And the cloud that took the form
(When the rest of the sky was blue)
Of a demon in my view."

Cheers!!



Kommentarer
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: oh, det ska jag direkt höra :) inte riktigt lyssnat in mig på det bandet.



Tack! Fast talang med vad? :o

2009-10-08 @ 16:39:47
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

Den är väldigt fin :)



sv: ojoj, det är INTE jag som spelar! verkligen inte :o då hade jag inte skrivit att jag blivit rörd av mig själv, haha. nejnej piano är jag inte alls bra på. =)

2009-10-08 @ 17:30:58
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: Clementina

Jättefin dikt.

2009-10-08 @ 18:34:50
Postat av: Fredrika

Svar: Yeah, nice att du är med där ;)

jag håller verkligen med, Dani's 'fixade' röst på skivorna är grymt mkt coolare, men han fixade live bättre in the old days.

sweetness! gillar din blogg skarpt.

jag hittade dig genom några andra awesome bloggar ;)

2009-10-08 @ 21:03:32
URL: http://www.freudrischen.devote.se
Postat av: Fredrika

sv: haha, jag är med dig på det. diskussioner där de två parterna tycker fullkomligt olika och det har med en smaksak att göra, brukar inte leda någonstans ;)

grym blogg,

STAY (SIC)! :D

2009-10-08 @ 21:27:33
URL: http://www.freudrischen.devote.se
Postat av: Natha

Du, läser en bok...? Inte första gången idag som jag blivit förvånad.. ;P

2009-10-09 @ 10:25:29
URL: http://typhoidgoesnut.blogspot.com
Postat av: Grimgoth

Natha:

Denna är ju intressant.

2009-10-09 @ 10:27:25
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn