src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Upon The Dark Throne...

I går när Kevin och jag åkte spårvagn så kunde jag inte låta bli att höra en hög diskussion mellan två stycken.
Det lät så här:
Person 1 -:"Jag har börjat träffa en tjej nu"
Person 2 -:"Men det är ju bra, dags för dej nu liksom"
Person 1 -:"Ja, jag vill ju ha nått fastare nu liksom"
Person 2 -:"Precis, det behöver du, du är ju över 20 nu va?"

Det fick mej att reagera som jag hade blivit träffad av blixten i huvudet och börja tänka på mej själv?
Herrgud... 20 ja... Vad gjorde jag då? hur såg mitt liv ut då?

Året bör ha varit 1998 och jag minns hur jag gick på en gata då jag plötsligt insåg att jag var 20 år.
Herregud vad gammal minns jag att jag tänkte, fick lite ångest och den vart nog inte bättre av att jag hittade ett grått (eller iallafall ljusare hårstrå) som jag genast ryckte bort.
Fördelen var väl att man kunde börja gå på bolaget för att inhandla sina alkoholhaltiga drycker.
Minns att jag åkte ner på min födelsedag för att äntligen få handla och hoppades på att få visa leg.
Döm av min förvåning när jag inte fick det!!

Nu kan man blicka tillbaka och bara minnas denna tid med ett leende på läpparna.
Vad gjorde du när du var 20år??

Igår när jag spontant ställde frågan varför det heter A och O så fick jag senare reda på det över telefon när jag pratade med "Farbror Peter".
Det är så att i det grekiska alfabetet börjar dom med A och slutar me O.
Alfa och Omega. Alltså "the beginning and the end" i korthet, så nu vet ni också det.

Idag blir det nya äventyr för mej och Kevin vilket bl.a. innebär att vi ska hälsa på en kompis till mej som nyligen fyllt år, sedan får vi se vart vi styr våra steg.

Dagens Musiktips: Saxon
Gammal hedlig hårdrock när den är som bäst, så skulle jag vilja sammanfatta om denna grupp.
Den här gruppen precis som många andra har ju hängt med sedan länge, 1976 för att vara exakt.
Mängder av underbara låtar finns på deras album och att dom fortfarande turnerar är coolt.
Grämer mej fortfarande att jag inte kunde ta mej ut till Skogsröjet i år för att se dom, hade varit skoj.
Kolla genast in denna grupp...
Album att kolla in: Saxon, Wheels of Steel, Strong Arm of the Law, Power & the Glory, Crusader, Innocence Is No Excuse, Rock the Nations, Destiny, Solid Ball of Rock, Forever Free, Dogs of War, Unleash the Beast, Metalhead, Killing Ground, Lionheart, The Inner Sanctum och Into the Labyrinth.
Är det bara jag som blir super glad av den här låten eller?

Saxon - Denim And Leather

"Did you run down to the front
Did you queue for your ticket through the ice and snow
"

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: SANIBO

20 lär va en bra ålder :)

2009-10-03 @ 13:05:16
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: M i c k a

haha nej tyvärr inte, men dock ska jag börja jobba där :D

2009-10-03 @ 14:46:08
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: M i c k a

och i påsen var det ett WII med spel, en laddningsstation :D måste ju passa på att fira nu, fick jobb på game, visserligen bara varannan helg till en början, men det är bara kanon, det är ju game lixom, min favorit butik :D



btw när jag var 20 (är ju det i iallafall 3 månader till dock) så försökte/försöker jag bygga upp ett stabilt liv. :D

2009-10-03 @ 14:48:05
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Clementina

När jag var 20 bodde jag i en lägenhet i Halmstad. På den tiden jobbade jag inom vården på ett sjukhem. Jag hade vipkort på två nattklubbar där jag mer eller mindre bodde fredag och lördag. Ja, typ så var det.Låter inte så spännande va? :D

2009-10-03 @ 15:33:24
Postat av: SANIBO

sv: var jag inloggad? haha fail,

2009-10-03 @ 15:46:32
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: anake

Åhhhh....vilken härlig låt med Saxon o du har rätt...man blir glad av den ;)

2009-10-03 @ 16:08:19
Postat av: Linda

bah, jag känner mig bedrövligt liten nu som har 1,5 år kvar till 20 haha :(

2009-10-04 @ 23:09:00
URL: http://lindaigglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn