src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama...VI...

Förra gången var det ett tema och jubileum.
Denna gång är det en vanlig Coverama med 20 sten tuffa omslag som får dej att ramla av stolen när du ser dom.
Efter som bloggen nyligen också fyllt 400 inlägg blir det extra kul att fortsätta med min Coverama.

Ny logga är det också så klart för att markera denna nya resa och era som vi har framför oss!!

(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

"You take a mortal man
And put him in control
Watch him become a god
"



 

 Accept - Metal Heart

En klassiker och jag bara älskar hur dom lekt med bild och titel.
För mej har den extra betydelse då jag själv är "Metal Heart".
Sen får ni tolka det hur ni vill.

 AC/DC - Highway To Hell

Så enkel men endå tycker jag den är rå i attityden.
Angus är en klar favorit.
Bon Scott - R.I.P. (1946-07-09 - 1980-02-19)

 Amon Amarth - Versus The World

Skulle jag ta mej an världen så skulle jag önska att det skulle se ut på detta sätt.
Härliga färger och miljö, You gotta love it!!

 Astral Doors - Evil Is Forever

Drakar som jagar varandra i vad som ser ut nästan som en kärleks lek.
Undrar vem eller vad som sitter i tornet?
Klockren och snygg bild är det hur som helst.

 Bathory - The Return

Visst är hon vacker? "Mörkrets brud"... eller natten om du så vill.
Fan så underbar bild, jag blir lite tårögd.

 Crimson Glory - Transcendence

Det är nått speciellt med rymden tycker jag.
Här bjuds vi på en resa genom kanske tid och rum.
Färgerna leker ihop med motivet och detta är vackert.

 Deep Purple - Stormbringer

En vit häst med vingar som rider på en tornado.
Jaa, det om nått borde ju vara "The Stormbringer".

 Guns N´ Roses - Appetite For Destruction

Detta är original omslaget och det är så här jag tycker det ska se ut.
Sån underbar mix så man längtar tillbaka till ljuva 80-talet.

 Heaven & Hell - The Devil You Know

Vad ska man säga?
Mer än jag är kär i detta omslag.
Har alltid haft en förkärlek för såna här motiv.

 Iron Maiden - Powerslave

Vinyl omslaget är roligare för där kan man hitta små detaljer som är skoj.
t.ex. "Indiana Jones was here", "Mickey mouse" osv.
Sen att motivet och helheten är underbar är ju självklart.

 Kiss - Creatures Of The Night

Att Kiss alltid haft cool sminkning är väl ingen hemlighet?
Sen när dom blandar in titel och bild så kan man inget annat än gratulera för en fin kombination.

 Lake Of Tears - Greatest Tears Vol I

Här skulle jag vilja bo eller i alla fall kunna resa till.
Vilken miljö och utsikt.
"Take my breath away"...

 Metallica - ... And Justice For All

Inför Moder Justitia är vi alla lika.
Underbart omslag och skiva.

 Moonspell - Wolfheart

Valet var enkelt då original omslaget är fulare än detta som är till digipack släppet.
Man verkligen ser kampen och vargen är ett vackert djur.

 Motörhead - Ace Of Spades

En klassiker.
Får mej att tänka på gamla västen filmer och sedan är det skoj att se dom så "unga".

 Ozzy Osbourne - The Ultimate Sin

Ozzy som ett odjur i en mycket tilldragande miljö.
Detta omslag gör mej knäsvag och jag vill lyssna på skivan NU.

 Pantera - Cowboys From Hell

På den här baren skulle jag kunna sitta i timmar och snacka med grabbarna.
Satan så nice...
Dimebag Darrell - R.I.P (1966-08-20 - 2004-12-08)

 Sonata Arctica - Reckoning Night

Mina tankar åker direkt till pirater eller Dracula.
Härliga vågor som blir till monster och man ser stormens kamp.
Färger och miljö får extra beröm.

 Styx - Grand Illusion

Den stora illusionen är här.
Vad innehåller den egentligen?
Ser du?
Jag frågar mej än idag... Vad är den?

 Yngwie Malmsteen - Rising Force 

En vit gitarr i massor av eld.
Ja, vad ska man säga?
Underbart!!

Nu stänger vi sagoboken för denna gång tyvärr.
Hoppas du gillade denna och kommenterar duktigt så blir jag glad.

Vilken/Vilka var din favorit denna gång?

"the show is over - close the storybook"


Cheers!!



Kommentarer
Postat av: ClaudiaAmanda

:)<3

2009-09-18 @ 16:31:58
URL: http://trettondeseptember.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

ClaudiaAmanda:

Vilken var din favvo då?

2009-09-18 @ 16:33:56
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Clementina

Hajj, finast tycker jag var "Pantera - Cowboys From Hell" men sedan får jag lite positiva flashbacks när jag ser "Guns N´ Roses - Appetite For Destruction" så den gillar jag också.

Den där "Styx - Grand Illusion"...såg mycket mystisk ut.

Nu skall jag iväg och in i dimman. :)



2009-09-18 @ 17:44:02
Postat av: SANIBO

ooh so awesome!

2009-09-18 @ 17:52:36
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Michalw

Coola omslag som vanligt :)

2009-09-18 @ 20:23:24
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Michalw

sv: Skulle vara Pantera då och Styx för att det är så mystiskt.

2009-09-18 @ 21:21:42
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: anake

Jag gillar Astral Doors och Lake of Tears omslag bäst. Det är lite saga och mystik över dem. Fascinerande att titta på. Härlig Coverama :) Snyggt jobbat !

2009-09-18 @ 21:59:22
Postat av: Grimgoth

anake: tack för värmande ord...

Michal: tack,då vet ja

2009-09-18 @ 22:02:35
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Michalw

Tack, jag skulle kunna göra fler såna inlägg. Finns ju så extremt många låtar som man har minnen av på ett eller annat sätt.

2009-09-19 @ 08:26:58
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Renée

sv: sofiero är ju asgott! billigt med dessutom..

hur många rätt? jag har inte spelat än :P

2009-09-19 @ 08:46:39
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: ClaudiaAmanda

Kiss - Creatures Of The Night :D



Yeah, jag kliar din rygg om du kliar min ;)

2009-09-19 @ 11:48:31
URL: http://trettondeseptember.blogg.se/
Postat av: smäm

åh, vad skoj att du har en hel kategori. jag älskar snygga skivomslag :D

2009-10-14 @ 11:29:13
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn