src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Night Of Passion...

"The strangeness of awakening
In an oh so silent world
"

Ungefär så känns det.
Hela den här veckan har jag varit seg och låg, Fredagen vakna jag till liv lite men sen var allt borta, jag som trodde att förändringen skulle infinna sej.

Men jag tror att jag egentligen vet vad som är fel, det är rätt mycket nu i mitt privatliv, inget jag kan dela med er tyvärr. Löser sej det och jag får dom svaren jag kanske behöver så kan jag hitta mej själv.
Just nu vet jag ingenting och det är något som jag verkligen avskyr.
Får hoppas att någon form av lust och inspiration kommer inom kort för detta tomma skal jag har nu är inget roligt.

Jag såg hela första säsongen av "How I Met Your Mother" igår, och det vart aldrig tråkigt på vägen!
En sak som jag verkligen uppskattar i den serien är Barneys alla teorier och galenskap.
Fick mej att tänka på en del teorier som jag själv kommit på, vet inte hur jag ska få ner dom så jag kan dela med mej av dom till er.
Det är rätt rörigt i mitt huvud ibland och går väldigt fort så det är svårt för även mej att hänga med ibland.
Men vi får väl se. Dessutom är jag inte ens säker på att jag själv kommer i håg dom.
Ironiskt va?

Tänkte avsluta mina punk musiktips med två grupper, en idag och en i morgon.
Ja jag vet Scars att jag missat mängder av grupper.
Men tänkte återgå lite till hårdrocken och dess värld.

Är dessutom rätt trött på att köra "Dagens Musiktips" kan jag avslöja för det känns så otacksamt på nått sätt.
Men jag ger nog endå inte upp, ska ha ett möte om det inom kort med "Grimgoth".
Kanske också "Farbror Peter".
Hoppas jag får tag i "Farbror Chrille" också :D

Dagens Musiktips: Ramones
1974 startade Joey Ramone, Johnny Ramone och Dee Dee Ramone bandet, det roliga är nästan att ingen är släkt utan "Ramone" är bara en pseudonym.
Genom åren nådde bandet stor framgång på flera olika ställen och idag är dom legendariska.
Många kult låtar och även hitar finns i bagaget så klart och jag vågar nog säga att alla har hört en Ramones låt?!
Det mest sorgliga i det hela är nog när Joey Ramone dör och där med dör en legend och ett kultband.
Jag tycker absolut att ni ska kolla in detta band, dom har många underbara låtar och texter.
Så om inte för min skull, gör det för Joeys!
Album att kolla in: Ramones, Leave Home, Rocket to Russia, Road to Ruin, End of the Century, Pleasant Dreams, Subterranean Jungle, Subterranean Jungle, Animal Boy, Halfway to Sanity, Brain Drain, Mondo Bizarro, Acid Eaters och ¡Adios Amigos!.
Jag kunde inte välja en låt med dom så nu gör jag nått så ovanligt som tar med två.
R.I.P Jeffrey Ross Hyman "Joey Ramone" 1951-05-19 - 2001-04-15 R.I.P

The Ramones - Pet Sematary
The Ramones - I Wanna Be Sedated



Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Clementina

Jobbigt att vara låg och seg. Jag vet hur det kan vara. :)

Själv sitter jag och försöker se djupt koncentrerad ut. Går sådär.

:) hej sålänge.

2009-09-07 @ 11:24:10
Postat av: Renée

sv: den har varit bra, förutom incidenten med idioten som pajade hela lördagen ^^

2009-09-07 @ 12:09:43
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Se upp för Farbror Bosse bara, speciellt om han säger att han ska bjuda på syrliga karameller...



Planet 51 verkar vara en kanonrulle att se med barnen - bra tips! Tack!



Skräckministeriet fick jag möjlighet att se lite i förväg. Det var någon på SVT som tydligen noterat att jag hade skrivit om programmet tidigare.



Hoppas du får tillbaka energin och lusten, och får ordning på (den ibland så jobbiga o komplicerade) omvärlden. Själv tog jag bloggledigt hela helgen, mest beroende på att jag inte hittade strömkabeln till datorn... men det var skönt med ett litet avbrott. Fick lite mer välbehövlig tid till annat :)

2009-09-07 @ 13:35:53
URL: http://www.denlekandemanniskan.com
Postat av: Micke

Du valde helt rätt låtar, underbara ju :)



sv: Jag vet att Expect använder den, skrev det i bloggen helgen innan :) Tycker bara att det är en jävligt bra slogan :)

2009-09-07 @ 15:32:25
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: petri

ramones! nu pratar vi punk

2009-09-07 @ 19:36:57
URL: http://finskvinterninja.blogg.se/
Postat av: Heyli

dom är helgrymma ju!! kan inte sluta lyssna!

2009-09-07 @ 23:22:27
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Heyli

ja minttu är väldigt farligt de, behövs inte många för å bli på lyse där inte!



haha mina illamåendeminnen ska vi inte prata om, de händer alltför ofta då jag faktiskt kan bli bakis av typ fyra cider. de är skitdrygt, man blir ju knappt påverkad av fyra cider!

2009-09-08 @ 00:19:47
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nej då det kommer jag inte missa :')

Kickar in hit lite då och då.

Ha en bra dag!

2009-09-08 @ 10:08:08
URL: http://skis.blogg.se/
Postat av: Mandy

Haha! Ramones, ja. Såklart. Grymt bra. Tråkigt att punktipsen tar slut. Men det är aldrig fel med hårdrock heller!

2009-09-08 @ 15:36:47
URL: http://scars.se
Postat av: Micke

btw, vad menade du med att det känns "otacksamt" med dagens musiktips??

2009-09-08 @ 21:52:18
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Micke:

Sedan start som du vet har jag ju haft med det.

Sedan har bloggen växt som du också vet jag har även utvecklat det med youtube video.

Skriver om hårdrock och vet att jag har många läsare som borde gilla mina tips.



Men efter som man nu hållt på dag ut och dag in med nya tips varje dag utan några vidare kommentarer om det eller nått annat i ett inlägg känns det alltså otacksamt.

2009-09-08 @ 22:00:14
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn