src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

(Don't Fear) The Reaper...

 
"He came, He saw, He lagged out"

Last Exit To Nowhere
 har tagit upp ämnet döden och hans tankar och funderingar omkring detta.
Kände igen mig lite på vägen i hans inlägg måste jag säga, och han verkar inte heller frukta döden precis som jag.
Det är som han säger :- "Jag tänker en hel del på döden och döden är ju det enda som är säkert här i livet. Alla kommer vi nångång att dö"

Han ställer den omöjliga frågan som ingen verkar ha svaret på "Vad är meningen?"

Han berättar även om en dröm och hur han kanske önskar sin begravning.
Ofta varit inne på den tanken med, hur vill jag ha det?

Det har ändrat sig genom åren och jag kan inte säga att jag är 100% "hemma" än.
Förr ville jag bli kremerad och sprid någonstans på en fridfull plats i månens sken långt från helig grund då jag aldrig varit troende.

Nu har jag kommit fram till att jag nog måste ha en gravsten som folk kan besöka, kanske framför allt för Kevins skull.
Begravningen får väl där med också ske i en kyrka utan religiös inblandning.
Bara kanske nått stilla och "minnen av mig".?

En minnesvaka med öppen kista är jag inne på med så folk kan ta ett sista farväl och kanske ge mig saker som jag kan behöva på min färd, samt att jag vill ha gravöl efter själva ceremonin.

Top 5 låtar som kan spelas är utan inbördes rangordning:


Lars Demian - På Den Andra Sidan (Live)

"Kära kamrater, spara era tårar
Ingen gråt min vän
Det är inte nåt Adieu
Det finns inget som kan dö
Det är farväl vi ses snart igen
"

"Så drick ett glas för mig
Höj en skål för all vår kärlek
Låt mitt minne sorglöst förbli
Det är inget ont som sker
Låt livet trösta er
På andra sidan floden blir jag fri"



Lars Winnerbäck - Kom Ihåg Mig

"O när du står på toppen tittar ner
och det är ljust vart än du ser
När du har vunnit
Kom ihåg mig då
"


Savatage - If I Go Away

"In the dark I've called out your name
It echoes in vain
Over again
In an empty room
"

"If I go away
What would still remain of me
The ghost within your eyes
The whisper in your sighs
You see
Believe
And I'm always there
"


Lita Ford & Ozzy Osbourne - Close My Eyes Forever

"If I close my eyes forever
Will it all remain unchanged
If I close my eyes forever
Will it all remain the same
Sometimes it's hard to hold on
So hard to hold on to my dreams
It isn't always what it seems
When you're face to face with me
You're like a dagger
"


U.D.O. & Doro - Dancing With An Angel

"Gave my heart into your hands
We are evermore
How can I repay you now
For all the years and more
"

"All I know so deep inside
We will never fade
So let me take you by the hand
And lead you to the dance
"

(Och så den inofficella låten Manowar - Bridge Of Death, kan bytas bort mot Winnerbäck)(Hela texten)

Tack för att du/ni lyssnade.

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Last Exit

Good shit dude! Fan du fick fram känslan vad jag sökte i mitt inlägg!



Tack som fan!



Rock on!!!

2010-05-01 @ 01:37:03
URL: http://lastexittonowhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn