src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Scream...

 

Wes Craven´s Scream känner vi nog alla till och detta mästerverk av denna härliga skräck regissör är genomtänkt in i den minsta detalj och för första gången på länge får man äntligen känns denna spänning och sitta undrande genom filmen vem är egentligen mördaren?

Här får vi också lära oss dom klassiska reglerna hur man ska överleva en "slasher movie", och dom är som följer:
1: You can never have sex.
2: You can never drink or do drugs
3: Never, ever, ever under any circumstances say, "I'll be right back." Because you won't be back.

Och hela filmen bygger på att mördaren använder sig av dessa regler som vi redan känner till och sett i andra skräckfilmer vilket så klart är hur genialt och bra som helst.

Efter en rad mystiska dödsfall i ett till synes fredligt samhälle blir staden en plats där ingen går säker och alla är misstänkta!
En udda grupp vänner kommer allt närmare stadens dödliga hemligheter och fastnar i dess dödliga resultaten.

Det kom två uppföljare till denna film och det är väl egentligen bara 1:an och 2:an som verkligen håller måttet om du frågar mig, den 3:e i serien är lite väl lätt överdriven och handligen inte alls längre så genomtänkt som dom föregående, nu finns även planer för yttligare en uppföljare... Scream 4 (Scre4am).

Känns lite osäkert måste jag säga, men ändå kommer man nog i slutändan att se den med så klart.

  
  

Tycker att huvudkaraktärena genom filmerna spelas bra och håller måttet, även om som sagt storyn kan kännas bristfällande.
Men har man inget för sig låt säga en Söndag och är sugen på film så funkar denna absolut, nostalgiskt värde tycker jag absolut att den har och förtjänar.

"Sidney Prescott: You sick fucks, you've seen one too many movies!
Billy: Now Sid, don't you blame the movies, movies don't create psychos, movies make psychos more creative!"

"Casey: Who's there?
Ghostface: Never say "who's there?" Don't you watch scary movies? It's a death wish. You might as well come out to investigate a strange noise or something."

"Sidney Prescott: But this is *not* a movie.
Billy: Yes it is, Sidney. It's all one big movie"

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Sazzy & Trixie

Sv : Mja , well , vi lär ju kika in här fler gånger iaf ! :))

2010-08-31 @ 18:25:09
URL: http://rokkdollyz.blogg.se/
Postat av: Lizzy

sv: Och jag har lagt till dig ;)

2010-08-31 @ 19:40:43
URL: http://muzicme.blogg.se/
Postat av: Rebecca

det var riktigt längesen jag såg scream, men blev lite sugen på att se den nu :D

2010-08-31 @ 21:18:12
URL: http://rebeccajensen.blogg.se/
Postat av: Lizzy

sv: Jag följer alla med bra musiksmak! ;)

2010-08-31 @ 21:44:52
URL: http://muzicme.blogg.se/
Postat av: Flickvall

Kultfilm :D Älskade den när jag var 12 år. Nu tycker jag nog den är mest skräp fast med nostalgivibbar.

2010-08-31 @ 23:34:43
URL: http://flickvall.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Nä fy fan för den typen av filmer. Jag tycker att man vet precis vad som skall hända hela tiden, det enda man inte vet är vem mördaren/skummisen är förr än i slutet... Scream, Jag vet vad du gjorde.., Wrong Turn, listan kan bli hur lång som helst. :)

2010-09-01 @ 11:13:52
URL: http://kreem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn