src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Judas Priest Lägger Ner...

 

Jag är väl en av dom sista hårdrocksbloggarna som rapporterar om denna hemska händelse som ganska nyligen nått oss?!

Ett av de mest inflytelserika banden inom hårdrocken har beslutat sig för att avsluta karriären, Judas Priest gör nu sin sista världsturné och spelar för sista gången i Sverige i sommar.
Efter nästan 40 år på hårdrocksscenen och låtar som ”Breaking the Law” och ”Living After Midnight”, med över 40 miljoner sålda album världen över har de brittiska hårdrockarna bestämt sig för att lägga karriären på hyllan.

Jun. 09 - Sweden Rock Festival, Sölvesborg, Sweden
Jun. 11 - Sauna Open Air, Tampere, Finland
Jun. 17 - Copenhell, Copenhagen, Denmark
Jun. 19 - Hellfest, Clisson, France
Jun. 22 - Gods of Metal, Milan, Italy
Jun. 25 - Graspop Metal Meeting, Dessel, Belgium
Jul. 23 - High Voltage, London, UK
Aug. 05 - Wacken Open Air, Wacken, Germany

Är deras sista datum som dom kommer ha sin turné på.
Detta är tragiskt och vilken förlust!

Hoppas verkligen på att dom kommer släppa ett sista album innan dom kastar in handuken så man har nått att trösta sig med i det mörker som dom kommer lämna efter sig.

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sjukt tragiskt, men vad ska man göra... De har haft sin karriär och har levt livet. Gjort sig kända och aldrig glömda. Jag måste såå till SRF och se dem igen. En andra gång som får bli den sista...

2010-12-09 @ 18:25:11
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: anake

Så synd alltså :( Ett av mina favoritband!

2010-12-09 @ 20:25:37
Postat av: derru...

Tycker detta är grymt tragiskt, trots att jag inte lyssnat vidare mycket på dem. Ett av tidernas absolut största metalband..

2010-12-09 @ 21:57:32
URL: http://web.me.com/alteaspjuth
Postat av: Richard

Gråter blod varje gång jag tänker på detta..



Aldrig mer får man se/höra dem...



Jag som tänkt ta med mig min 5-årige son på konsert med dem här om sådär ca 9-10 år och visa upp "pappas favoriter"..



Nu blir det inte så... snyft snyft

2010-12-13 @ 00:19:57
URL: http://favoritvideos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn