src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Hell Bent Forever...

 

2008-09-16
släpptes Hell Bent Forever - A Tribute to Judas Priest och på den så finns massor av härliga hyllningar av Judas Priest låtar som vi minns genom tiderna.

  • Breaking the Law - Motörhead,
  • Metal Gods - Fozzy
  • Electric Eye - Jani Lane
  • Desert Plains - Vince Neil
  • Diamonds and Rust - Great White
  • Heading out to the Highway - Angel City Outlaws
  • Devil's Child - Broken Teeth
  • Hell Bent for Leather - Warrant
  • You've Got Another Thing Coming - Firehouse
  • Living After Midnight - L.A. Guns
  • Turbo Lover - Sin City All-Stars,
  • Exciter - Tim "Ripper" Owens
  • Screaming for Vengeance - Sepultura
  • Ripper - Icarus Witch
  •  

    Några av min favoriter:

    Vince Neil - Desert Plains


    Motörhead - Breaking The Law


    Tim ''ripper'' Owens - Exciter

    Den enda frågan jag ställer mig nu är varför dom använt samma typsnitt som används i Iron Maidens logga på detta omslag?
    Sist jag kollade så hade faktiskt Judas Priest en egen logga!

     

    Nu ska man väl inte hacka upp sig på detaljer utan bara passa på att njuta av denna skiva!

    Cheers!!


    Kommentarer
    Postat av: darjish

    hahah, jag reagerade på att det liksom inte kändes judas priest över bilden...utan Iron maiden, kopplade dock inte VARFÖR förrän jag läste texten.

    2010-01-19 @ 21:48:42
    URL: http://assonfire.blogg.se/
    Postat av: darjish

    sv; nää, men jag ska göra det snarast möjligt, eftersom man oftast inte brukar bli besviken på dina tips! :)

    2010-01-19 @ 22:03:54
    URL: http://assonfire.blogg.se/
    Postat av: Micke

    Shit, va´ bra!!! :-)

    2010-01-19 @ 22:13:33
    URL: http://loveliferock.blogg.se/
    Postat av: anake

    Jag har röstat på dig :) Håller tummarna ;)

    2010-01-20 @ 18:36:49

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback









    Pokerstars


    Pokerstars


    Pokerstars VIP Sida


    The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


    Festivalphoto.

    Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


    Rockmässan.se


    Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


    inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









    Translate My Blog








    Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
    Black Barrel Smoke
    Mia Klose
    Godhate
    Jungle Rot
    The Generals

    Till Sheriilyn