src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Hur Hårdrock Är Du?...

 

Vad vet du om Hårdrock?
Mycket? Mitt i mellan? Lite?

Dags för ett litet kul test då med andra ord!
Inget fusk nu va?

1. Vilken rockstjärna heter egentligen Vincent Furnier?
A.) Marilyn Manson.
B.) Nikki Sixx.
C.) Alice Cooper.

2. Volbeat erövrar just nu hårdrocksvärlden med en oortodox mix av heavy metal och traditionell Johnny Cash-rock’n’roll. Från vilket land kommer bandet?
A.) Danmark.
B.) Norge.
C.) Finland.

3. Vad heter Metallicas nuvarande basist?
A.) Robert Trujillo.
B.) Jason Newsted.
C.) Cliff Burton.

4. Vilken metalgrupp har get ut albumet ”Mezmerize”?
A.) Korn.
B.) Rage Against The Machine.
C.) System Of A Down.

5. Vilken kvinna har inte dejtat Bon Jovi-gitarristen Richie Sambora?
A.) Denise Richards.
B.) Cher.
C.) Shania Twain.

6. Vad heter originaltrummisen i Kiss?
A.) Peter Criss.
B.) Eric Carr.
C.) Ace Frehely.


7. Vilken skådespelerska fick sitt genombrott tack vare medverkan i Aerosmith-videorna ”Crazy”, ”Cryin’” och ”Amazing”?
A.) Tiffani-Amber Thiessen.
B.) Melissa Joan Hart.
C.) Alicia Silverstone.


8. Vilket band avslutade Sweden Rock Festival 2008?
A.) Judas Priest.
B.) Whitesnake.
C.) Poison.

9. Vilken odödlig Rolling Stones-klassiker kan höras i actionrullen ”The Departed”?
A.) “Sympathy For The Devil”.
B.) “Street Fighting Man”.
C.) “Gimme Shelter”.

10. Vilken mytomspunnen Hollywood-rockklubb ligger inte på Sunset Strip?
A.) Whisky A Go Go.
B.) The Troubadour.
C.) The Roxy.

11. Vilken gitarrist är känd för sitt samarbete med Ozzy Osbourne?
A.) Zakk Wylde.
B.) Stevie Stevens.
C.) Buckethead.

12. Vem av följande musiker är inte medlem i Bruce Springsteens E Street Band?
A.) Max Weinberg.
B.) Clarence Clemons.
C.) Richie “La Bamba” Rosenberg.

13. Vem producerade AC/DC-monumentet ”Back In Black”?
A.) Desmond Child.
B.) ”Mutt” Lange.
C.) Bob Rock.

14. Vilken svensk tv-profil förfasade sig över bandet W.A.S.P. och låten ”Fuck Like A Beast” i ett uppmärksammat inslag från 1984?
A.) Siewert Öholm.
B.) K-G Bergström.
C.) Lennart Swahn.

15. Vem sjunger i Foo Fighters?
A.) Scott Weiland.
B.) Chris Cornell.
C.) Dave Grohl.

16. Led Zeppelin återförenades i december 2007 för en spelning på O2 Arena i London. Vilken framliden originalmedlem kunde, av förklarliga skäl, inte närvara?
A.) John Bonham.
B.) Robert Plant.
C.) Jimmy Page.

17. Från vilket land kommer Def Leppard?
A.) USA.
B.) Kanada.
C.) England.

18. Vilket band ligger bakom hitlåtar som ”Jailbreak” och ”The Boys Are Back In Town”?
A.) Fleetwood Mac.
B.) Thin Lizzy.
C.) The Who.

19. Vilken populär programledare skryter vid tillfälle om sina golfrundor med Iron Maiden-trummisen Nicko McBrain?
A.) Ingvar Oldsberg.
B.) Lasse Berghagen.
C.) Rickard Olsson.

20. Vilken låt inleder Guns N’ Roses finaste hantverk, debutalbumet ”Appetite For Destruction”?
A.) “Welcome To The Jungle”.
B.) “Paradise City”.
C.) “Sweet Child O’ Mine”.

21. Vilket band plockade hem kategorin ”Årets Hårdrock” på Grammisgalan tidigare i år?
A.) Hardcore Superstar.
B.) Mustasch.
C.) Takida.

Facit: 1-C, 2-A, 3-A, 4-C, 5-C, 6-A, 7-C, 8-C, 9-C, 10-B, 11-A, 12-C, 13-B, 14-A, 15-C, 16-A, 17-C, 18-B, 19-B, 20-A, 21-B.

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Avarquare

jag kan nog mer om Metal än om hårdrock - för på metalbanden så kunde jag direkt, hårdrocken kunde jag vissa men inte många XD huhu

2010-01-22 @ 13:40:30
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Clementina

Jag är så bra....jag svarade rätt på alla frågor. Helt otroligt.....eller jag kanske överdrev lite....jag kunde svaren på nästan alla.....eller jag menar.....jag fick titta en del i facit.....eller väldigt mycket faktiskt...... :)

2010-01-22 @ 14:27:31
Postat av: SANIBO

hahah jag hade ett jävla flyt från början, sen gick det utför. väldigt roligt dock,

2010-01-23 @ 00:08:03
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är inte nån superhårdrockare. Lyssnar mest på Metallica inom den kategorin. Så Metallica-frågan var ju lätt som en plätt. Det blev 11 rätt till slut... Som ju faktiskt är ett halvt rätt över hälften, inte så illa som jag hade väntat mig...

2010-01-26 @ 13:15:16
Postat av: Sarah

Ja, den senaste kommentaren var från mig alltså, men mina uppgifter suddades av någon outgrundlig anledning ut av sig själv.

2010-01-26 @ 13:16:35
URL: http://senanatter.blogspot.com
Postat av: ztizze

Ja än har jag kvar några gråa celler så jag faller in under kategorin "skaplig"

2010-01-29 @ 14:47:48
URL: http://ztizze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn