src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Computer God...

"Waiting for the revolution
New clear vision - genocide
Computerize god - it's the new religion
Program the brain - not the heartbeat
"

 

Ibland blir jag så där galen som vem som helst kan bli när det gäller datorer, försökt nu en längre tid att få igång ytligare en hårddisk i mitt härliga system då det är alltid bra med extra utrymme.
Efter många försök och kliande i huvudet så gav jag upp, koppla allt som det var innan med resultatet att en av dom förut fungerande diskarna inte ville vara med, det steg till den grad att datorn vägrade starta.

Den bara står där och tuggar på "Windows skärmen" utan att gå vidare, och tro mig, jag har väntat.
Jag koppla ur disken för att se om det hjälpte, då ville den minsan.
Då det var sent lät jag det hela vara, i morse skulle jag sätta mig vid datorn och då stog det att det "Failure on boot disk".

Jag vet att det inte är fel på min C: så jag vägrade acceptera detta så efter omstarter och försök fick jag den att fungera igen, dock utan den där strul disken, får testa den i en annan dator för att se om den kanske gått sönder, troligen har den inte men då man kopplar in en disk på en annan dator och får den att fungera så kan det lösa problemet här hemma hos mig sedan, ett trick man kommit på.

Annars får jag kolla och koppla ur lite kort hit och dit och se om det löser problemet och sist men inte minst omformatera hela helvetet!

Folk brukar ringa mig och fråga när det är fel på deras datorer, men vem ska/kan jag ringa?

Så nu fick ni lite datorsnack så här på Fredagen, visst är det underbart?

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: jennifer

oh noes, det är charmigt som attan ju :)

men alla tycker vi olika!

2010-05-07 @ 12:13:48
URL: http://fuckery.blogg.se/
Postat av: Ida

Åk dit då? :)

2010-05-07 @ 12:34:45
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Postat av: getskägg

Hallå igen, belv sugen på att kommentera. har haft samma problem på en äldre dator. kan uppstå om man har dåliga värden i ram och annat. Hur ser det ut på den fronten? annars har jag förstås haft samma problem med o prova på en annan dator och så har det funkat men inte på någon av mina datorer. Det gällde förstås en kamera, men ändå. märkligt. och installations-cd fanns och allt. inget funkade.

2010-05-07 @ 12:35:48
Postat av: Sheriilyn

svar: Haha jadu, när jag har råd. ;P Fast det är bra att veta att alternativet finns där. Brukar ofta gå tillbaka till mina inspirationsinlägg när jag har pengar över till sånt. :)

2010-05-07 @ 15:34:13
URL: http://sheriilyn.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Getskägg:

Ram är på 1gb så det borde inte vara problem, dock kanske inte moderkortet stödjer mer Hårdiskar, inte kollat det än.

Fick disken att funka om jag flytta runt den lite, måste utreda mer sen :D

2010-05-07 @ 16:37:38
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn