src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Bakom Kulisserna...

"Bakom min blogg 
kan jag va' mig själv.
Allting blir så vackert genom,
genom min blogg, är ljuset alltid svart.
Allting känns så riktigt bakom.
"

 

Så här dagen efter mitt "Specialinlägg" och massor av beröm och kommentarer så tänkte jag kasta lite mer ljus på kanske hur dessa skapas då en del av kommentarerna har "frågat" om mitt engagemang samt tiden som läggs ner på dom.

Just detta inlägget skapades i min gråa hjärna som allt annat, man fick en ide och en tanke och som alltid innan jag börjar så letar jag upp lämpliga bilder till rubriken som jag tänkt mig och satte mig i photoshop för att pilla i hop det, nästan alltid så, hittar jag inte bra bilder som innefattar ämnen dör hoppet nästan direkt.

Sen eller om det var lite innan så såg jag "Until The Light Takes Us", för länge sedan har jag också sett "True Norwegian Black Metal" och kanske redan då väcktes denna tanke?
Hur som helst full med inspiration och energi efter dokumentären så började jag skriva ungefär första halvan den 26 Aug. klockan var då 21:42, efter det vart det sova och låta allt sjunka in över helgen samt att jag såg en del andra dokumentär i ämnet som jag nämde i inlägget.

Natten den 30-31 skrev jag dom sista delarna och kom då i säng runt 04:00, sen var det bara att låta det hela vara ännu en gång och låta sjunka in för att sedan läsa igenom lite mer och ändra lite saker efter hand tills jag fick den helhet som jag ville ha.

Sen var det dags för publiceringen igår (2010-09-08) och när man sedan får alla härliga och uppskattade kommentarer av er så får jag absolut lön för mödan och detta hjälper mig att fortsätta med det jag gör och brinner för, denna gång använde jag också kanske lite mer bilder än vanligt som en del av storyn vilket kanske även gjorde det hela mer intressant och "lättläst"?

Hur som helst så kommer jag absolut försöka fortsätta med dessa "Specialinlägg", ämne och när det kommer återstår dock att se, men det är en lång process ibland?
Har redan små ideér så vi får se om det är någon som sätter sig fast till slut.

Som ni märker är det ofta kvällar/nätter som jag kör loss med skrivandet, förutom kanske övriga inlägg, dom gör jag oftas på dagen eller blandat.

Så nu vet ni lite mer om hur det går till här bakom kulisserna på "Grimgoth - I Am (I´m Me) - ҳҲҳ LIVE LIKE A ROCKER, DIE LIKE A ROCKER! ҳҲҳ"

Sa jag att jag uppskattar era besök och kommentarer??!!

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Mary Raven

Coolt! Uppskattar bilderna i specialinlägget, det blir snyggare också.



Sv: Trevligt att ni delar tiden 50/50! Har hört mycket om både pappor som lämnar fältet och mammor som lägger beslag på barnen. Gillar Kevin också hårdrock? :-)

2010-09-09 @ 09:48:29
URL: http://maryraven.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Kul att få ta del av din kreativa process! Hjärnan är en cool manick.

2010-09-09 @ 09:54:15
URL: http://www.denlekandemanniskan.com
Postat av: Art By Tina

Kanske ta ock satsa på en journalistisk karriär - finns många bra rockmagasin som skulle behöva uppdatera sig på den fronten. Funderade själv länge på att läsa till journalist - men valet landade slutligen på media- och kommunikation (okej jag erkänner, det föll på att jag inte hade matte B, haha) men iaf - det slutade rätt bra ändå, är bla webbredaktör och skriver dagligen pressmeddelanden. Och nu när jag börjat plugga också så blir det desto mer skriva, skriva, skriva. Kul!

2010-09-09 @ 10:57:25
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Mary Raven

Ja, det är nog bra som du gör och låter honom forma sig själv. Låter som du är en bra pappa! :-)

2010-09-09 @ 13:19:21
URL: http://maryraven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn