src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

E-Type Är Hårdrockare?!...

 

I början av 2003 drog han ut på "Eurometal tour" med Motörheadtrummisen Mikkey Dee.
E-Type och Mikkey Dee är vänner sedan länge och strålade samman på hårdrocksscenen.
Igen direkt chock då E-type tidigare i sin karriär spelat i bandet Maninnya Blade som anses vara bland dom första thrashbanden i Sverige, detta band löstes upp 1988.

Han var även med i Melodifestivalen 2008 med The Poodles bidrag "Line Of Fire".

Personligen tycker jag att det är synd att man inte får se denna sida så mycket då jag faktiskt tror att han har mycket att ge, men han verkar ju trivas med sin genre eurodance.

Vad tycker du om detta?
Vill du se mer av E-type som hårdrockare??

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag visste faktiskt att han var väldigt inne på den musiken.. men hade glömt bort det :p

2010-09-28 @ 21:15:53
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Fredrik

Han var också med i det gamla svenska bandet Hexenhaus som låg på det gamla klassiska metal bolaget Black Mark Productions.



Minns inte om han var på på nån av bandets plattor, men han lirade trummor ett tag i alla fall... Kommer ihåg att det inte var nåt att ha i alla fall, Mike Wead lirade gura också... \m/

2010-09-28 @ 22:55:01
URL: http://kreem.blogg.se/
Postat av: Vidar

Han spelade även trummor i hexenhaus en kort tid. ett band som bla inkluderade mike wead (mercyful fate, memento mori)

2010-09-29 @ 08:20:29
Postat av: fredrik

Ta bort honom. Fruktasvärd musik, ska han få frikort bara för att han, för 22 år sedan spelade i ett band som inte blev något? Kill him. 8)

2010-09-29 @ 09:55:50
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/
Postat av: Clementina

Jag har faktiskt sett denna sida hos E-type 1995 då han spelade på Chalmers Rock här i Göteborg. Väldigt annorlunda mot hur man är van att se honom faktiskt.

Mikkey Dee ser jag ju titt som tätt ute i vimlet också här i Gbg.

2010-09-29 @ 10:32:08
Postat av: Vidar

kill him? var väl lite dramatiskt tycker jag :/ ska max martin dö också då för att han ägnar sig åt populärmusik och tjänar multum trots ett förflutet i bathory?

2010-09-29 @ 12:40:43
Postat av: fredrik

Vad gjorde max martin i Bathory? Jag viste att trumåkerlund var med, men max?



Såg du inte att jag log? Jävla text. Ingen fattar då man skämtar. Han ska inte dö. Bara skadas. Allvarligt! ;)

2010-09-29 @ 15:14:45
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/
Postat av: Vidar

My mistake Fredrik. Jag menade givetvis åkerlund och han gör ju inte ens musik nuförtiden hehe. plötsligt är jag mållös. jag var lite väl gravallvarlig förut tror jag. sorry.

2010-09-29 @ 16:05:56
Postat av: Art By Tina

När jag var 10-11 år så hade han konsert i Alingsås (där jag är uppvuxen). Efteråt blev jag och några till utvalda att få träffa honom - det kändes mega stort då - vi köpte fika och han tappade sin macka och jag trampade på den (men vågade såklart inte säga att det var jag men det såg han nog i mitt tomatliknande ansikte) - det var så pinsamt så jag ville bara döööö. Hahaha. Nu är det bara kul. Men jag mådde dåligt över det där i flera år efteråt.

2010-09-29 @ 17:47:55
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn