src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Aftonbladet Coverama Suprise (X)...

Jag lovade er något extra som vanligt vid mina små "jubelium" av kategorier.
Detta är inget undantag!
Efter som Aftonbladet nu börjat satsa på hårdrock så hade dom också något som dom kallade för "Nöjesbladet listar hårdrockens 10 brutalaste omslag".

Dom varnade också för "starka bilder"...

2009-05-23 gjorde jag min absolut första "Coverama" här på bloggen, mer eller mindre har den där efter varit en återkommande faktor och har varierats ibland i olika teman.
Hela 10 delar vart det, sedan dess fick den sitt nya namn... "Coverama Suprise" som nu gått i 10 delar.
Give or take så har jag där med också tagit upp runt hela 400 omslag.

Känn på den ni...
Detta måste firas så klart...
Där med kommer jag ta upp Aftonbladets omslag samt motivering (överst)...
Plus min egen åsikt om valet av omslag (underst)...

Sitt ner och njut nu av dessa 10 underbara omslag!!

(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

 

 Ozzy Osbourne - Bark At The Moon
Vi börjar soft. Väldigt soft. Med Ozzy Osbourne som varulv, ylande mot månen. Brutalt i all sin skräckfilmsinspirerade enkelhet. Och brutalt snygg outfit, om inte annat.

Ozzy i ett träd som varulv, why the hell not?

 Darkane – Expanding Senses
Listans bubblare. Abstrakt, suggestivt – och brutalt snyggt.

Gillar djupet i bilden och att dom stoppar huvuden i väggen precis som strutsen gör i sanden.

 Vomitory – Raped In Their Own Blood 
Guttural sång, mordiska riff och morbida skivomslag. Svenska Vomitory har allt det som kännetecknar dödsmetall.

Hur jag kunnat missat denna till mina teman om äckliga samt gore omslag förstår jag inte.

 Celtic Frost – To Mega Therion
Schweiziska Celtic Frost har satt ribban för mycket inom subgenren black metal – inklusive omslag. ”To mega therion”, med en djävulsliknande demon beväpnad med Jesus som slangbella, är tveklöst bandets största mästerverk i omslagsväg.

Alla som sett lite konst vet att detta verk är av H.R. Giger...

 Vital Remains – Icons Of Evil
Vital Remains fann inspiration i ”Passion of the Christ”. Resultatet: en lemlästad, genomborrad och mörbultad Jesus inför sin korsfästning.

En helt klockren och underbar bild, vår vän Glen Benton har bra smak för omslag.

 Slayer – Reign In Blood
Slayers mästerverk ”Reign in blood” står sig musikaliskt än i dag, trots sina nästan 30 år på nacken. Och omslaget är fortfarande bandets absolut snyggaste – och ett av hårdrockens genom tiderna mest brutala.

En klassiker.


Cattle Decapitation har alltid haft som högt uppsatt mål att chocka (och äckla?) sin omvärld. De har hittills lyckats. Särskilt med ep:n ”¡Decapitation!”.

Ännu en gång... hur jag kunnat missat denna till mina teman om äckliga samt gore omslag förstår jag inte.

 Cannibal Corpse – Tomb Of The Mutilated
Det är helt omöjligt att sätta ihop en sådan här lista utan Cannibal Corpse. Om Cattle Decapitation är de brutala omslagens okrönte prins är Cannibal Corpse både kung och gud. ”Tomb of the mutilated” får det verkligen att vända sig i magen...

Cannibal Corpse kan det där med underbart härliga och lite äckliga omslag.

 Cannibal Corpse – Butchered At Birth
...men det omslaget står sig ju givetvis ganska slätt mot dess föregångare, ”Butchered at birth”. Ungefär som ”Day of the dead”. Fast tvärtom. Rysligt. Och brutalt.

Denna (om jag inte minns fel) är tredje gången som jag har med.

 Pantera – Vulgar Display Of Power
Blod, inälvor och allmänt äckel i all ära – men vill man ha någonting sagt så gör man det oftast bättre med enkelhet snarare än övertydlighet. Det visste Pantera när de valde omslag till ”Vulgar display of power”. Ger ett ansikte till ordspråket ”en bild säger mer än tusen ord”. Bokstavligt talat.

Som en stenhåd snyting i nyllet.

Hoppas du gillade denna och om du kommenterar duktigt så blir jag glad.

Vilken/Vilka var din favorit denna gång?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Liie

taack för internetkramen :)

2011-04-30 @ 21:58:08
URL: http://liie.se
Postat av: Liie

haha guuud sitter och går igenom gamla kommentarer nu och hittar flera som jag inte ens sett förut, shit vad jag missat massa saker i min egen blogg! om de nu var en allvarlig fråga eller om du fattade att det var kaninfamiljen jag pratade om så måste jag i vilket fall svara: nej, jag är absolut INTE på smällen haha :p

2011-04-30 @ 22:46:47
URL: http://liie.se
Postat av: Vanadesse.

Hah tack! Visst är dom tjusiga ;D



Gillar ju Bark at the moon omslaget. Har det på min vägg fast i versionen utan rött :)

2011-05-01 @ 12:07:52
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Tom S

Vital Remains och Cannibal Corpse är fantastiska omslag!

2011-05-03 @ 12:53:30
URL: http://thegreatnausea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn