src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coca-Colas Recept Kan Vara Avslöjat?...

 

Det har varit en välbevarad hemlighet i ett bankfack i 125 år.
Nu rapporterar världens medier om att Coca-Colas recept kan vara avslöjat.

Det är sajten Thisamericanlife.org som påstår att de har kommit över receptet på världens mest kända läsk.
Receptet ska odramatiskt ha publicerats i en lokaltidning i Coca-Colas hemstad Atlanta 1979.


Ett foto från 18 februari 1979 utgåvan av The Atlanta Journal-Constitution.
Den slutliga receptet är i den högra kolumnen.
Den 7X formel är under den horisontella linjen, de andra ingredienserna ovan.

Det påstådda receptet på Coca-Cola:
Vätska från Coca: 1 centiliter.
Citronsyra: 9 centiliter.
Koffein: 3 centiliter.
Socker: 30 (oklar massa)
Vatten: 9 liter.
Limejuice: 1,8 liter.
Vanilj: 3 centiliter.
Karamell: 4 centiliter.
Den hemliga smaktillsatsen
7X: Alkohol: 2 deciliter.
Apelsinessens: 20 droppar.
Citronessens: 30 droppar.
Muskotessens: 10 droppar.
Koriander: 5 droppar.
Neroliolja: 10 droppar.
Kanel: 10 droppar.

Så kommer du gå in i "labbet" nu och tillverka din egen Coca-Cola?
Jag hoppar nog den idéen.

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Maria

jag visste inte ens att det var hemligt :p

2011-02-17 @ 14:05:25
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Heyli

mm coca cola! men jag tror också jag hellre köper min cola än att göra den själv :p

2011-02-17 @ 17:23:00
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn