src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Eddies Skapare Sågar Maiden...

 

Eddie är historiens mest kända maskot.
Men zombiekändisens skapare skyr Iron Maiden som pesten.
– De är avundsjuka då min konst får mer uppmärksamhet än deras musik, säger Derek Riggs på sin hemsida.

Sedan debutsingeln 1980 har kassakossan Eddie prytt alla konvolut och t-shirts.
Konstnären Derek Riggs tröttnade dock på både honom och gruppen för många år sedan.

Kommer du jobba mer med Iron Maiden?
– Förmodligen inte. De har bett om skisser men inte gillat dem.
Vår smak skiljer sig rejält: jag gillar omslag som är roliga, medan de föredrar fula, korkade monster.
Sånt lämnar jag till andra.
Utan humorn försvinner allt upp i sitt eget arsle.

Varför slutade du jobba med dem?
– Jag hade ritat Eddie länge och ledsnade.
Det händer ännu att jag ritar något åt dem då och då, men inget på stadig basis.
De erbjöd mig ett nytt kontrakt 2009 men det var kasst så jag sket i att skriva under.
De ville ändå bli av med mig, då min konst får mer uppmärksamhet än deras musik.
Iron Maiden är avundsjuka.

Var du som en sjätte medlem av bandet?
– Jag blev aldrig behandlad som det och jag fick verkligen inte betalt som en medlem.
Det är bara något som gruppen gillar att säga, tjata om att alla är som en enda stor familj.
Det är skitsnack.
Du skulle bli förvånad över hur många människor de utnyttjat skamlöst genom åren, folk som de sedan bara dumpat i rännstenen.

Varför släpper Iron Maiden så fula omslag nu för tiden?
– För att fansen fortsätter köpa skiten.

Varför hatar du Iron Maiden?
– Det gör jag inte.
Jag känner dem inte och har bara träffat dem ett fåtal gånger.
Gruppens managementfolk finner jag dock förvirrande och ofta vidriga, men jag hatar inte dem heller.
Jag bara undviker dem.

Vad ska man säga?
Detta känns dock som ärliga uttalanden från Derek Riggs och han vet nog mer än oss fans?!
Sen kan jag tycka at tdet är synd då jag faktiskt håller med om att Eddie blivit "fulare" med åren, men det kanske är som sagt en smaksak!

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: DANIELA

Ja, han har verkligen blivit fulare. Killers omslaget är nog bland det snyggaste jag sett. Men absolut, det är en smaksak!

2011-07-03 @ 02:42:52
URL: http://danies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn