src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama Suprise (VIII)...

Dags för ännu en del av Coverama, det var ett litet tag sedan sist.
Men så kan det vara när man har fullt upp med annat, det är också det som är det fina nu mer... att den ska komma som en suprise och när jag känner för den.

20 härliga och hårda omslag i vanlig ordning, underbart inte sant?

(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

"We've gone overboard on every Queen album. But that's Queen." - Freddie Mercury

 


 Bonafide - Fill Your Head With Rock - Old, New, Tried & True
Gittaren är det första som fångar min blick, sen flyter det bara på.

 Children Of Bodom - Relentless Reckless Forever
Liemannen är alltid cool.

 Elvenking - Red Silent Tides
Månen, färgerna och skeppet är bäst.

 Helheim - Åsgards Fall
Påminner om grekisk mytologi.

 Kingdome Come - Rendered Waters
Storm i ett vattenglas?

 Mr. Big  - What If
En flygande gris, lite Monty Pyton över det hela?

 My Own Grave - Necrology
Färgerna och motivet är så klockrent.

 Onslaught - Sounds Of Violence
Gillas bara helt enkelt.

 Overdrive - Agelmaker
En skum häxa och ett barn, härligt motiv.

 Ross The Boss - Hailstorm
Påminner om fornnordisk mytologi.

 Sinister - Legacy Of Ashes
Offercermoni...

 Siremia - The Enigma Of Life
Underbart vackert.

 Sodom - In War And Pieces
Krig, död och blod.

 Stratovarius - Elysium
Känns som dom vill säga något med denna bild.

 Stratovarius - Darkest Hours
Ah, nu förstår jag.

 Suicidal Angels - Dead Again
Hårt som fan.

 Sword - Warp Riders
Gillar rymdtemat, skulle kunna vara ett filmomslag.

 T.N.T - A Farewell To Arms
Även om titel säger imot så måste jag säga: Krig.

 Tankard - Vol(l)ume 14
Öl.

 Thaurorod - Upon Haunted Battlefields
Fan, nu är vi där igen... krig.

Hoppas du gillade denna och om du kommenterar duktigt så blir jag glad.

Vilken/Vilka var din favorit denna gång?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Annely

Självklart är min favorit självaste Relentless Reckless Forever, då jag älskar reapern de har med på alla sina omslag, därav min tatuering på ryggen också ;)

2011-03-01 @ 17:07:00
URL: http://ereshkigal.webblogg.se/
Postat av: Zolyra

Sv: Ja det var jäkligt synd att de inte hade någon ponny, en grön liten häst hade passat utmärkt här hemma... eller? Hmm, for nog fundera på om det kanske inte var lika bra att det blev cheez cruncherz istället hehe.



Children Of Bodom omslaget är min personliga favorit av urvalet ovanför tror jag. Det är svårt men jo, jag tror den vinner.

2011-03-01 @ 17:16:17
URL: http://zolyra.blogg.se/
Postat av: Derru...

Jag måste säga att jag nog gillar Children of Bodom - Relentless Reckless forever , Stratovarius - Darkest hours och Mr. big - what if mest :)

2011-03-01 @ 18:34:21
Postat av: Clementina

Min favorit var Elvenking - Red Silent Tides och det pga av månen som jag fastnade för. Mycket fin. Var dock mindre förtjust i typsnittsvalet nedtill....men det får gå. :)

2011-03-01 @ 19:18:29
Postat av: SANIBO

alltid lika KUNG!

2011-03-01 @ 20:07:26
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Micke

Riktigt snygga covers...

Favorit? Skitsvårt att välja ut en... :-/

sv:

Ja, det är många frågetecken som måste rätas ut om en sån träff ska bli av, men det hade varit riktigt lyckat!!! :-)

2011-03-01 @ 23:20:24
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Hmm, flera bra där. My Own Grave, tror jag. Gillar rött, orange, eld färger helt enkelt. Synd att loggan är svindyl bara. Annars,



CoB, funkar alltid. Köpte deras första platta på ren chans pga omslaget, innan Nuclear Blast releasen, som släpptes av finska Spinefarm Rec.



Men, Mr Big, även om det är humor (hoppas det) så var det omslaget riktigt fult.



Ha det bra! \m/

2011-03-02 @ 22:31:08
URL: http://kreem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn