src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Skulle Inte Bildat The Who...

 

Pete Townshend ångrar grundandet av ett av tidernas största rockband, nu ångrar han sig.
– Kreativa kollaborationer är inte min grej, säger Pete Townshend.

1964 bildade Pete Townshend det numera legendariska rockbandet The Who tillsammans med sångaren Roger Daltrey, basisten John Entwistle och trummisen Keith Moon.
48 år och typ 100 miljoner sålda album senare ångrar stjärngitarristen att han skapade bandet.

Om han kunde leva om sitt liv skulle han ha satsat på en solokarriär, berättar han för Uncut magazines specialnummer ”The Who: The ultimate music guide”.

– Vad jag skulle ha gjort annorlunda? Jag skulle aldrig ha spelat i band.
Trots att jag är en bra bandkollega så är inte kreativa kollaborationer min grej, säger han.
I den djuplodande intervjun hävdar också rocklegendaren att hans hörselskada och andra hälsoproblem är resultat av att ha spelat i The Who.


Jag är då glad att Pete Townshend valde att bilda bandet och att han inte får leva om sitt liv.

Cheers!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn