src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Patti Smith Får Polarpriset...


Vinnarna i årets Polarpris är avslöjade, och en av vinnarna är ingen annan än Patti Smith.

Motiveringen till Patti Smiths pris lyder:
Genom att ägna sitt liv åt konst i alla former har Patti Smith visat hur mycket rock'n'roll det finns i poesin och hur mycket poesi det finns i rock'n'roll. Patti Smith är en Rimbaud med Marshall-förstärkare. Hon har ändrat sättet en hel generation ser ut, tänker och drömmer. Med hennes unika artistsjäl bevisar Patti Smith gång på gång att folket har makten”.

I ett mejl till TT Spektra kommenterar Patti Smith priset:
"Det är väldigt tidigt i New York men jag har redan blivit väckt av gratulationer från hela världen. Jag ser mycket fram emot att få komma till Stockholm och dela denna upplevelse med alla. Jag vill passa på att tacka Polarpris-nämnden för deras förtroende för mig och för mitt arbete och jag ska göra mitt bästa för att fortsätta producera verk som lever upp till prisets ära".

Vinnarna kommer att få ta emot priset ur kungens hand den 30 augusti. Galan kommer även sändas i TV 4.

Prissumman är en miljon kronor.

Patti Smith - Because The Night

Cheers!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn