src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Bråvalla Festival 2013 - Dag 1...

 
Då var det dags för mig att berätta om min upplevelse på Bråvalla Festival.
Måste säga att festivalen var bra och imponarande, vilket stort och bra område.
Hoppas på att detta blir ett återkommande fenomen här i stan, detta var ju trotts allt första året så allt kan bara bli bättre med tiden.
 
Träffa en hel del underbara människor och såg en del planerade samt oplanerade band så det var postivt, regnet och leran störde mig inte heller mycket.
Är man på festival så får man nästan räkna med att sådant kan hända.
 
Nu till banden jag såg och korten jag tog, som vanligt blir det dag för dag.
Videos kommer också hittas.
 
 
Airbourne vart det första bandet när jag kom fram efter att kollat in området en sväng, satan i gatan vad denna grupp rockade på.
 
 
Airbourne - Diamond In The Rough (Live - Bråvalla Festival 2013)
 
Airbourne - No Way But The Hard Way (Live - Bråvalla Festival 2013)
 
Sedan var det dags för Ghost, äntligen har man sett dom och dom höll mer eller mindre genom hela spelningen.

 
Grimgoth as Kapten Archibald Haddock.
 
Även In Flames rockade lite röv, härligt att se dom igen.
 
Kvällen avslutning vart så klart Rammstein, finns inget mer att säga än "Wünderbar!"
 
Detta var alltså den första dagen, de andra två kommer inom kort.

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: AK

Mindre bra dock med Bråvalla var en aslång kö för att få sig en matbit och sedan en ännu längre kö för att få något att dricka till maten. Annars ett mycket imponerande område som du säger!

Svar: Jo dom har lite "barnsjukdomar" som förhoppningsvis försvinner till nästa år.
Grimgoth™

2013-07-02 @ 21:18:03
Postat av: Micke

Hail to the captain! :-)

Svar: Tack. ;)
Grimgoth™

2013-07-02 @ 22:40:18
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: AK

Jo det hoppas jag med, för de har potentialen att bli Sveriges bästa festival!

Svar: bästa vet jag inte då jag uppskattar SRF mer, men största kanske. :)
Grimgoth™

2013-07-09 @ 16:00:45
URL: http://tankaralaak.blogg.se/
Postat av: AK

Ja, okej du har en poäng där. men jag tror ändå att den kan bli riktigt bra eftersom den samlar många olika musikgrupper på samma ställe och låter alla (nåja) ta lika stor plats.Intressant att se hur alla ändå kommer överense.

SRF kan jag tyvärr inte säga något om, ligger alltid på mina tentaveckor så har än så länge inte kunnat besöka den. Jag är istället trogen Metaltown i själ och hjärta.

2013-07-09 @ 20:37:48
URL: http://tankaralaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn