src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Intervju med 23 Till...

 
2013 kom det överraskande beskedet att 23 Till ska göra en återförening.
Punkfestivalen Kanalrock och även exklusiva Sverigespelningar i Stockholm och hemstaden Norrköping bokades.
Kanalrocken var den 3 Aug., Norrköpings spelningen ägde rum på Dynamo den 7 September 2013.
Sista bokade giget kommer ske på  Münchenbryggeriet den 27 September 2014.
I morgon kommer dom stå på en Norrköpings scen igen på Munken In the Park (Saliga Munken), en spelning som inte annonserats ut som de andra(?)
Vad passar då bättre än en exklusiv intervju med bandet?
Här kommer den!!

Hur är läget med dig/er?

Hej

Läget är bara bra i sommarvärmen, semester just nu och så försöker vi klämma in några rep inför Munken-spelningen. Men det är inte så lätt att samla alla när alla har semester.

Låter bra det och antar att ni är lite upptagna med allt.
Och efter att Norge och punkfestivalen Kanalrock så återförenades ni för några spelningar, vad var det som fick er att göra det efter så lång tystnad?

Vet inte riktigt.
Helt plötsligt tyckte vi att det kunde vara kul, som en engångsgrej.
 
Okej, personligen hoppas jag att det är mer än en engångsgrej, och är det lika kul nu som då att spela live?

Ja absolut.
Skulle säga att det är roligare nu.
Men förr spelade vi ju så ofta, typ varje helg och då blir det ju så att man gör en del spelningar där det kanske står 20 betalande i publiken där man har hållit på och släpat instrument och ska resa långt.
Så dom spelningarna vill vi inte göra nu igen, det är vi för bekväma för.
Nu har vi ju återförenats för att göra ett fåtal spelningar där vi vet att det blir mycket folk och det blir bra drag.
Vi kommer inte att börja resa runt och spela lika mycket igen som vi gjorde då.
 
Nä, det kan man ju förstå.
Vad har publiken på Munken In The Park att förvänta sig av er på scen ?
Något speciellt planerat?

Inget speciellt planerat mer än att vi ser det som en jättestor grej, så vi har förberett oss noga.
Och Georga kommer att vara med som gästaartist på Orgel och gitarr på nästan hela spelningen.
Han var ju fast medlem i bandet under en kort tid i början av 90 talet och nu känns han nästan som det igen.
 
Låter både bra och kul!
Balladen Om Olsson” och ”Jag vill…” är två av mina favorit låtar, kan ni berätta lite mer om dessa och deras betydelse?
 
"Jag vill" har jag inget speciellt minne av hur den kom till , varken när det gäller text eller musik.
Men jag vet att vi hade en grovmix på den inför inspelningarna till albumet ”Nöjd” där texten gick . "Jag vill bajsa, men jag har inget papper". ha ha .
Pubertalt som faan, men vi tyckte det var kul då.
Tur att den kassetten är bortslarvad.
 
"Ballden om Olsson" har jag inte heller nåt speciellt minne av varför vi tog upp på repertoaren.
Tror Micke Pihlblad hittade den nånstans och jag tror att vi mest började köra den som ett skämt, men som sagt det var länge sen så jag minns inte.
 
Vilken resa det verkar varit, kul att få veta lite mer om hur den gick till.
Men vart hittar ni inspiration till texter och musik?

Kan inte svara på det eftersom vi gjorde våra låtar på 90-talet och vi inte har skrivit en enda låt sen dess.
Men vi hittade väl texter i vår vardag och i orättvisor vi såg i världen, mm.
 
Okej, men kommer ni fortsätta nu som band eller återgår ni till er tystnad?
 
Jaa du. Troligen kommer vi nog att fortsätta som band, men kanske bara spela nån gång om året.
Vi har inte planerat eller sagt nåt annat än att vi ska göra dessa två spelningar på Munken och på Munchenbryggeriet i September.
 
Spännande och bra att ni lämnar dörren öppen där iallafall.
Så kommer ni släppa mer album?
Och när i sådana fall?
 
Nej, det kommer vi inte att göra.
 
Det var synd tycker jag, har ni några tips för blivande musiker/ungdomar?

Inte mycket.
Det ringde en kompis son till mig häromdan och frågade om jag visste nåt bra ställe att spela in på, men jag har noll koll på sånt idag.
 
Avsluta gärna med några ord till mina läsare.
 
Passa på och kom och kolla på oss på Munken in the park, eller på Munchenbryggeriet, för som sagt…..
Om vi över huvudtaget kommer att spela nåt mer, så kommer det bli väldigt sällan och vid speciella tillfällen.

Tack ska ni ha.
Personligen kommer jag tyvärr missa denna tillställning då jag kommer vara på Skogsröjet (Inför Skogsröjet 2014), men det hindrar ju inte er att gå på denna musikfest.

Cheers!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn