src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Inför Bråvalla Festival 2014...

 
I morgon är det dags för årets Bråvalla Festival att gå av stapeln.
Jag personligen bestämnde ganska tidigt att bara gå på Torsdagen till skillnad vara på plats alla tre dagar, detta med anledning att det inte känns som jag kommer ha mycket att se dom andra dagarna även om det kanske finns guldkorn att hitta även dessa dagar.
Nej, jag nöjer mig med en dag och de härliga band som ska spela då.
 
Så hur spelschemat ut (direktlänk till spelschema för utskrift)?
Ganska enkelt för min del, 4 band och en scen att hitta till.
Dagen börjar tidigt med Trivium (13:45 - 14:15), måste också hämta ut armband denna dag så planerar att åka lite innan för ev. köer.
Men allt kan hända och missar jag lite eller helt så kommer jag inte gråta blod för det.
Sen blir det hem för att invänta en polare, dock spelar Bring Me The Horizon (15.45–16.45) men det rör mig inte ryggen då jag inte är så inne på deras musik.
Sen blir det tillbaka till området för Dropkick Murphys (17.45–18.45) väl där kommer jag finnas på plats.
Anthrax (19.45–21.00) följer sedan upp min dag och det ska bli kul att få se detta band.
Kvällen avslutas sedan så klart med Iron Maiden (22.00–00.00) allt på scen Panorama.
Innan jag går hem kan jag tänka mig att kolla förbi scen Luna där M.I.A. (00.00–01.30) spelar och hoppas på att hon inom kort lirar "Paper Planes", då kommer jag bli glad!
Kanske även kasta mig in i publiken och digga lite? :)

Nytt för i år på Bråvalla är att dom kommer köra chips som betalningsmedel som kommer sitta på armbandet.
Man har kunnat ladda på armbandet via internet i förhand.
Dock bara om man har betalkort, undrar vad som hände med internetbank/banköverföring där?
Om du ska ladda ditt armband med pengar på plats kan det göras med Visa, Mastercard och kontanter. Ungdomskort fungerar inte.
Har du inte Visa eller Mastercard är det alltså kontanter som gäller vid laddningen!

Återstår och se om det kommer göra saker och ting effektivare och enklare vid handlande och liknande på området, jag är skeptisk.
 
Så nu återstår det bara att det ska bli Torsdag och allt ska hända.
Rapport om festivalen kommer så snart efter Torsdagen det går.
 
Kanske vi ses där??

Cheers!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn