src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Min Sweden Rock - Del II...

 


Då var det dags för det andra inlägget om min Sweden Rock upplevelse.
Det första hittar du här.

Vad hände denna dagen då?
Minns inte så noga hur den börja, men jag kan tänka mig att jag vakna för att gå upp till polarna som sov i husvagn för att samtala och dricka öl i väntan på att gå in på området.
Resten kommer jag nog minnas på vägen längst detta inlägg, så håll i dig nu.


Så här fin såg husvagnen som mina polare bodde i ut, en mycket snygg flagga ocm du frågar mig.
The Crash i våra hjärtan...
 

Imperial State Electric var dagens första band, och för er som minns mitt "Inför Sweden Rock" inlägg så skulle jag bara se första kvarten för att sedan gå över till Exciter. Jag fastnade dock vid detta band som är ett av mina favorit band, mycket på grund av Nicke Andersson.
Filma också trumduellen mellan han och trummisen och kommer bjuda på det video klippet vart efter. 







Efter det var det dags för VIP området igen och jag leta efter någon att fråga vad klockan var om jag inte minns fel, det var då jag träffa på dessa mycket trevliga killar.
Nämnligen Erik och Crash från H.E.A.T.
Det vart då en del snack och skoj... Hoppas ni läser detta nu också som vi diskuterade. ;)


Sedan var det dags för Exodus, jag missa tyvärr 10CC av någon outgrundlig anledning.




Även om jag sett Danko Jones förut så kunde jag inte hålla mig från att springa och se han ännu en gång, något jag inte ångrar så klart.




Sen var det dags för lite mingel igen och jag träffa då på Joakim Brodén i från Sabaton och bytte några ord med han igen, har ju en gång tidigare intervjuat honom då dom lira på flygeln i Norrköping.

Kunde för min vildaste fantasi tänka mig att några minuter efter få träffa på självaste Nicke Andersson.
Helvete vad glad jag vart för detta...


Fick även hans autograf. Tack som fan!!


Jag drog och festa ett bra tag, vilket gjorde att jag missade inplanerade Night Rager och Rival Son.
Får hoppas på att det kommer fler tillfällen, men Graveyard som ni ser på bilden såg jag så klart.

 
Sebatian Bach hann jag sedan med en liten snabbis och han rockade på i vanlig ordning.
Dimmu Borgir var riktigt bra och med facit i handen så undrar jag varför jag inte sett dom tidigare när tillfälle getts.



Dark Funeral avslutade min kväll, och jag måste säga att den nya sångaren imponerade inte.
Det kändes som det hela gick ut på att "hör hur länge jag kan hålla ut i black metal skrik", vilket gjorde att låtarna ändras. Men jag kanske är bortskämd efter som jag sett dom med Emperor Magus Caligula på sång och Matte Modin på trummor?
Kommer köpa deras platta och är den inget att ha dör denna grupp för mig efter lång tid av beundran...


Det var min andra dag på Sweden Rock och som ni förstår så var det en underbar dag.
Det kommer också mer bilder och inlägg vart efter som, ska också se til latt ladda upp alla coola videos som jag filma också.

Häng kvar så får ni förlja med på nästa resa inom kort...

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Ser ut som att du hade väldigt kul:) Å andra sidan-hur många hinner se alla de band de tänkt-och om de lyckas-hade de kul?

2012-06-14 @ 11:13:33
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Grymt. Vädret ser ju inte alls så hemskt ut som jag har fått berättat för mig att det var. Haha. Danko Jones slår det mesta, eller hans röst gör. Och Nickes samling av hattar.

2012-06-14 @ 11:25:11
URL: http://trueborn.blogg.se
Postat av: Rikki

Sebastian Bach. Tveklöst bäst!!

2012-06-14 @ 15:29:09
Postat av: Achilles

Känner samma sak som du angående Dark Funeral. Har alltid gillat deras musik. Sen såg jag dem på 70k of metal....skrika skitlänge i väsande ton så rösten aldrig penetrerar den ljudväg av instrument. Caligula hade fan så mycket tyngre och hårdare röst. Dock till Nachtgarms fördel tror jag han kan sjunga "tyngre" också för långsammare lkåtar som Vobiscum Sathanas och Goddess of Sodomy lät riktigt jävla bra på kryssningen. Såg ej dem på SRF

2012-06-26 @ 10:00:01
URL: http://achillesblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn