src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Coverama...VIIII...



Innan jag drar i gång denna Coverama skulle jag vilja be er läsare om hjälp!
Det är så att jag skulle gärna vilja ha ett tema till den nästa Coverama som jag ska göra.
Gnugga nu geni knölarna och kom med mängder av förslag nu.
Tack på förhand!


Behöver väl inte säga vad som är på gång nu va?
Så bra, som vanligt kommer stenhårda och snygga omslag som pryder våra härliga hårdrocks plattor som vi har hemma.

(Kör ingen ranking om ni trodde det utan tar som dom är helt enkelt)
(Alla bilder är klickbara för lite större format)

"I've been looking so long at these pictures of
you that I almost belive that they're real
"

 

 Astral Doors - Requiem Of Time

Tycker denna bild har en skön mix av både motiv och färger.
Den flyter ihop men ändå så har den sina separata delar.

Bathory - Hammerheart Bathory - Hammerheart

Man ser nästan inte vad bilden föreställer.
Allt jag vet är att den är snygg.

Ben Jackson Group - All Over You Ben Jackson Group - All Over You

Gillar hur ormen blir en hand.
Och sambandet mellan titel och bild är underbart.

Bloodbath - Wacken Carnage Bloodbath - Wacken Carnage

Tycker den påminner om ett film omslag.
Brutal och rak bild är det i alla fall.

Borknagar - Universal Borknagar - Universal

En kanon bild i mina ögon.
Den tilltalar mig helt enkelt.

Coven - Witchcraft Destroys Minds Coven - Witchcraft Destroys Minds 

Bland dom första som gjorde hårdrocks tecknet.
Klart dom får vara med då.

Dark Funeral - Attera Totus Sanctus Dark Funeral - Attera Totus Sanctus

Djävlar anamma vilken underbar bild.
Jag blir alldeles varm i bröstet.

Death - Scream Bloody Gore Death - Scream Bloody Gore

Zombies är bara coola som fan.
Alltid lika härliga omslag blir det dessutom.

Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia

Det är nått som tilltalar mig på den här bilden.
Det måste vara taggtråden?

Infernal - Infernal Infernal - Infernal

En klassisk bild känns det som.
Kan bara inte komma på vart jag sett den förr.

Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son

Som vanligt är Eddie i en underbart landskap.
Ganska detaljrik om man kollar på den i vinyl format.

Jorn Lande - The Gathering Jorn Lande - The Gathering

Jag vet inte vad jag ska säga här.
Den bara är... snygg.

Kiss - Love Gun Kiss - Love Gun

Helt klart en klassiker.
Hårdrocks tecknet finns här med som synes.

Kittie - In The Black Kittie - In The Black

Tjejerna i bandet i en underbar miljö.
Det är så snyggt.

Lynyrd Skynyrd - God & Guns Lynyrd Skynyrd - God & Guns

Påminner lite om revolver.
När man kollar titeln så kanske man får en förklaring?

Marduk - Those Of The Unlight Marduk - Those Of The Unlight

Det här omslaget är "To die for".
Hur snyggt som helst.

My Dying Bride - Songs of Darkness, Words of Light My Dying Bride - Songs Of Darkness, Words Of Light

Ännu en sån där härlig miljö som jag är så svag för.
Gillar denna skarpt.

Suicidal Angels - Sanctify The Darkness Suicidal Angels - Sanctify The Darkness

Har sagt det förr och säger det igen.
Det är nått visst med Herr Grimreaper.

Suicide Silence - No Time To Bleed Suicide Silence - No Time To Bleed

Lite blod och våld har aldrig varit nått fel på?
I alla fall inte i dessa sammanhang.

Tesla - Forever More Tesla - Forever More

Färgerna och motivet är ju hur underbart som helst.
Jag blir rörd av denna skapelse.


Hoppas du gillade denna och kommenterar duktigt så blir jag glad.

Vilken/Vilka var din favorit denna gång?

"It's only, only, only, only my heart talkin'"

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Emmelist

kiss :D

2009-12-16 @ 17:50:58
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: darja

tyckte Bloodbaths var helt klart snyggast! :)

2009-12-16 @ 18:07:42
URL: http://wilmut.blogg.se/
Postat av: Sheriilyn

Jorn Lande, Borknagar och Kittie. De omslgaen tyckte jag om.



svar: Tack! :D

2009-12-16 @ 18:12:17
URL: http://sheriilyn.blogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv: Men det är ju det som är grejen :P Jag fattar mig alltid kort, om du inte har märkt det ;)



Inläggen à la Grimgoth-längd är oerhört sällsynta i min blogg... :P

2009-12-16 @ 18:50:58
URL: http://nevnarien.se
Postat av: Michalw

Kittie, Jorn och Bloodbath gillade jag mest :)

2009-12-16 @ 18:56:41
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: zolyra

My dying bride's omslag måste nog bli min favorit den här omgången, grymt!

2009-12-16 @ 19:12:21
URL: http://zolyra.blogg.se/
Postat av: Clementina

Allra, allra bäst gillade jag Lynyrd Skynyrd - God & Guns, är förtjust i syggt typograferad text vilket de lyckats fint med här. Påminner lite om någon spritflaskeetikett, kommer inte på vilken.



Bilden till "Coven - Witchcraft Destroys Minds" gillar jag. Ger 60-70-talskänsla. Detsamma känner jag med Kiss - Love Gun, ingen aning om hur gammal den är men den ger sjuttisvibbar på ett bra sätt.



Borknagar - Universal

Fin, mystisk bild.



Bloodbath - Wacken Carnage

....nä, obehaglig



Ben Jackson Group - All Over You

....nä, gillar inte alls, får dåliga 80-talsvibbar, tyvärr, slaskiga färger (förlåt jag tycker så :)





2009-12-16 @ 19:34:14
Postat av: Grimgoth

Clementina:

Intressanta tankegångar som alltid och upplysningsvis så släpptes Love Gun 30 juni 1977.

Så du har rätt på känslan där.

2009-12-16 @ 20:06:58
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Rockabetty

Jag tyckte Jorn och Suicide Angels var snyggast :D

2009-12-16 @ 21:41:07
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: anake

Gillar omslagen till Dark Funeral, Marduk och Jorn Lande bäst..de två första ger en rysningar och Jorns är helt enkelt snyggt ;)

2009-12-16 @ 21:53:06
Postat av: Anonym

anake:

Jo, jag håller med dej lite.

2009-12-17 @ 05:12:56
Postat av: SANIBO

GRYMT! som vanligt :)

2009-12-17 @ 13:45:08
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Love Gun!

2009-12-18 @ 21:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn