src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Warning Parental Advisory...

 

Denna gång kommer min film special handla om denna film: Warning Parental Advisory
Och den företeelsen känner säkert många av er igen från Film omslag, Cd omslag och spel omslag.
Då ser det ut så här:




Det denna film handlar är just detta och hur allt började en gång i tiden.
Verklighets baserad film med andra ord.
Man får då en resa i historien samtidigt som man ser denna humor kantade film.
Kommer nu hoppa en bit in i filmen för att ge en så bra förklaring som möjligt.

Det hela börjar väl med att Tipper Gore (Al Gores fru) hör låten "Darling Nikki" med Price som hennes 12-åriga dotter spelar.
Då hon reagerar över textens innehåll så börjar hon fundera på om det kanske är så i flera låtar med flera grupper.
Detta tar hon så klart upp med sina väninnor som också har känningar inom senaten och man kan säga att det är här som PMRC (Parents' Music Resource Center) föddes.


Efter många och långa möten så börjar dom då hitta en massa mer texter och grupper, dom tar då fram en lista som dom kallar The Filthy Fifteen där man kan säga i korta drag att band som: Judas Priest, Mötley Crüe och Twisted Sister var med.

Som tur är så finns en motsida som just vid det här skedet kämpat och just verkar ha fått igenom lagen om att spela in från vinyl till kassett band, dock med denna nya upptäckt så får dom genom det men det blir mycket svårare för dom att vinna röster för att ändra på denna nya företeelse (Just denna del är väl lite fri tolkning från mitt huvud så ni vet)


Dom kallar många artister till rätten för att försvara sin sak och sina verk, men dom enda som dyker upp är: Frank Zappa, John Denver och Twisted Sister's Dee Snider, denna trio är ingen match i senatens ögon.
Ack vad dom misstar sej, dom bjuder på en sådan show och argument som är helt lysande.
Självklart är Dee Snider´s tal legendariskt och genialiskt. (Enligt mej)

Kampen fortsätter och vissa affärer går ut med att säga att dom till och med ska vägra att sälja skivor med sk. "Tipper Sticker" på.
Som ni alla säkert vet resultatet av vad detta blir.
Istället för att ungdomarna undviker att köpa dessa skivor så blir det att dom måste ha en sådan skiva.
Och det blir lite motsatt effekt av det hela.
Idagens läge är det väl knappast någon som bryr sej om denna etikett längre??


Tänkte också att jag lämnar er här så ni får se filmen, och jag kommer nu istället då jag inte hittade några citat till filmen som jag brukar ha med så får jag bjuda på extra många bilder.
(Bilder var svårt att hitta också men jag fixade några exklusiva åt er)
 
  
   
   

  
   
   
   
 

Tänkte också göra nått jag aldrig gjort när det gäller denna "Film Special".
Jag bjuder på två film klipp från filmen.

Först ut är ett kortare klipp när dessa kvinnor bakom PMRC har ett möte och dom kommer då på att dom ska bli och satsa större, det hittas HÄR

Sen följer jag upp så klart med ett längre klipp och intervju med Dee Snider om just detta ämne, lite av hans tal från filmen är med så klart, genialt!! HÄR hittar du det (Höj ljudet det är grymt lågt på denna video)

Nu när jag är klar känns det som jag är halv nöjd, är osäker på om jag gett filmen en rättviss aspekt, därför bjöd jag också på dessa klipp.
Det var faktiskt en svårare film att skriva om än jag trodde.

Hoppas du gillade denna "Film Special" och självklart filmen när du väl ser den!!!

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: DILAN

Ha en trevlig kväll!



2009-07-02 @ 23:20:44
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: elin \m/

Först nu fattade jag vad det där märket betydde :O:P

2009-07-02 @ 23:31:49
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Michelle Kleist

javisst, stöd gärna mig också! =)

2009-07-03 @ 07:00:19
URL: http://michellabella.blogg.se/
Postat av: Michelle Kleist

kul med kommentarer =)

2009-07-03 @ 10:03:42
URL: http://michellabella.blogg.se/
Postat av: Micke

Kanonfilm som jag inte fattar varför den inte fick med uppmärksamhet.

Men det är väl så än att vissa affärer i USA, t.ex Wallmart, inte säljer skivor med "Tipper-sticker"??

2009-07-03 @ 22:40:23
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: M i c k a

just nu har jag en massa andra filmer jag ska se, men den som lever får se ^^,

2009-07-04 @ 12:02:04
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

Coolt upplägg/story för en film! Får titta på den i väntan på ditt tidigare filmtips: Blood, the Last Vampire :D Det verkar vara grejer det!



Vi får hoppas på en regnig sommar så man hinner se mycket film!

2009-07-06 @ 13:07:14
URL: http://www.denlekandemanniskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn