src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Tear Down The Walls...

 

Idag är det allså den 17 Maj och där med oxå Norges Nationaldag och jag är avundsjuk på hur bra och mycket dom firar det varje år måste jag säga.
Vi i Sverige ligger många mil efter där och det tycker jag är synd.
Klart man ska vara stolt över sitt lands Nationaldag!

Den Lekande Människan skriver idag om sin "Latte Farsa" T-shirt som han tryckt själv.
I inlägget så länkar han oxå till ett annat inlägg som han gjort om samma sak och där får man se gammla versionen.
Utveckligen har gått lång såg jag direkt.
Det han inte tänkte på är att jag läste hans blogg och där med gjorde en egen "Framtids Variant" som han gärna får använda om han vill.
Welcome To The Future!



"You come on strong with a great big smile
But your teeth are as sharp as a crocodile
You promise me the moon and the stars and the sun
But you never did nothin'for anyone
Can't look me in the face or straight in the eye"

Upptäckte i går när jag precis skulle börja spela poker att jag var snus sugen och kom på då att jag hade ju redan en Göteborgs Rapé (white portion) inne... ska det vara så?? kan väl endå inte vara bra??
I övrigt så fanns noll poker känsla igår och så kan det va ibland.

Kul att folk uppskattade min "Film Special" igår oxå.
Dock kanske jag vänta mej mer kommentarer och feedback men så har jag känt efter en del andra inlägg oxå, på så sätt är det rätt otacksamt att blogga ibland, men jag är glad för det jag får endå så.
Tack igen!

Fick mej att tänka på 23 Till - Jag Vill... den texten är så grym och så känner jag faktiskt ibland måste jag säga!!!
(Kan tyvärr inte hitta texten, känns trist då den var en central del i detta samanhang)
Är det ngn som lyckas hitta den så hör av er!!

"In my defence what is there to say
All the mistakes we made must be faced today
It's not easy now knowing where to start
While the world we love tears itself apart
I'm just a singer with a song
How can I try to right the wrong
For just a singer with a melody
I'm caught in between
With a fading dream
"

Dagens musik tips: Leningrad Cowboys, de kör otroligt sköna covers på många bra låtar måste jag säga.
Absolut nått att dra på en fest eller varför inte ensam?

Igår var det massa bra på TV´n så man fick ju besluts ångest!!!
Klassiska Barb Wire med Pamela Andersson gick ju t.ex. (Kanal 5)
Den är ruggit dålig...
Naked Souls med henne är faktiskt bättre...


  

Sen gick oxå Braveheart (TV4+),Fredagen den 13:e del 2 och 3 (TV4) och Hot Shots 2 (TV3)
Och på Comedy Central gick Unhappily ever after från 23:55 till 01:35.

Så vad valde jag att titta på sen då?
Ja vad tror du?
Hot Shots 2 så klart... Somna tyvärr innan Barb Wire börja, tänkte se de första scenerna i den bara :D
Vad såg du på igår ?


"My child arrived just the other day
Came to the world in the usual way
But there were planes to catch and bills to pay
He learned to walk while I was away
He was talkin fore I knew it
And as he grew he said,
Im gonna be like you, dad,
You know Im gonna be like you.
"

Kom på en grupp som ni kan kolla upp: Axenstar, tyvärr så håller inte sången hela vägen i vissa låtar, iaf enligt mej.
Men en del bra låtar finns att hitta dock.

Dessa är värda att kolla in oxå : Bruce Dickinson - Tears Of The Dragon,Ensiferum - Lady in Black,Dropkick Murphys - Working

"May your walls fall and may I live to tell.
May all the world forget you ever stood.
And may all the world regret you did no good"

Cheers!!


Kommentarer
Postat av: Renée

Nationaldagar är överskattad.. dessutom har de satt 6 juni som röd dag nu.. det är ju dagen EFTER som ska vara röd om det ska bli party ;)

2009-05-17 @ 14:22:16
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Den Lekande Människan

He He! Coolt tröjtryck!



Såg nog bara Melodifestivalen igår, men idag gluggade jag på Filip & Fredrik. Jag tycker det har blivit bättre. Vilken idé att sitta i New York och få möjlighet att lättare ha internationella stjärnor på besök. De svenska celebriteterna lär komma ändå. Klart man drar till The Big Apple om tillfälle ges...



Kommentarer är inte allt. Skönt med en besöksräknare så att du ser att vi läsare faktiskt är inne - snart tusen besök ser jag - coolt!

2009-05-18 @ 00:49:41
URL: http://www.denlekandemanniskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn