src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Chicks Of Metal...II...

Så var det äntligen dags för uppföljaren av denna underbara serie med überhärliga tjejer som absolut förtjänar sin plats inom metal scenen.

Fokuserar mej på just sångerskor för dom blir frontkvinnorna för många av dessa coola band som faktiskt finns där ute.
Och faktum kvarstår, dom står ju faktiskt för en rätt stor del av historiken inom metalscenen
Det är sedan upp till var och en att uppskatta och uppleva.

"Sing once again with me
Our strange duet
My power over you
Grows stronger yet
"

 

Namn: Kim Wilde (Kim Smith)
Född: 18 November, 1960
Band: Kim Wilde
Instrument: Sång, (Låtskivare)
Övrigt: Kids In America, jag tycker det räcker så, det är tack vare henne vi sitter än på fester och kanske på barer i en karaoke som vi sjunger den härliga låten.
Sen ligger hon bakom en del andra bra låtar så klart.
Underbar helt enkel!

 Namn: Lita Ford (Lita Rossanna Ford)
Född: September 19, 1958
Band: The Runaways och Lita Ford
Instrument: Sång, Gitarr
Övrigt: Helt underbar röst och vilka låtar sen, det är så man får gåshud över hela kroppen.
Hon har även gjort en hel del duetter med andra kända manliga musiker som jag absolut råder er att slå ett extra öga på.
Och ja, Lita.. "I will kiss you deadly"

 Namn: Tarja Turunen (Tarja Soile Susanna Turunen Cabuli)
Född: 17 Augusti 1977
Band: Nightwish och Tarja Turunen
Instrument: Sång, Piano
Övrigt: Dom flesta precis som jag känner nog till denna kvinna för sin underbara operaliknande sång i Nightwish.
Det var enligt mej en prefekt kombination att blanda så (opera och metal), det var kanske det som gjorde dom så stora.
Hon har faktiskt en härlig scennärvaro som jag har haft turen att få uppleva flera gånger.
Nu för tiden får vi tyvärr kanske följa henne på hennes lite mer "tråkiga" solokariärr.

 Namn: Vibeke Stene
Född: Augusti 17, 1978
Band: Tristania
Instrument: Sång
Övrigt: Sedan hon slutade i Tristania så har hon undervisat i att sjunga, vissa rykten var det även om att det var hon som skulle ersätta Tarja då hon slutade.
För er som är inne på Goth lär ju känna till denna underbara tjej redan så för er andra är det väl bara att låna ögon och öron.

Gruppnamn: Vixen
Band medlemmar: Jan Kuehnemund (Gitarr), Janet Gardner (Sång), Pia Maiocco (Andra sång, bas) och Roxy Petrucci (Trummor) 
Övrigt: Att detta är ett av många glamrock band som hade sin storhetstid under åttiotalet är det absolut inget tvivel om, dom har säkert prytt många rum och kanske framför allt pojkrum, dessa brudar är ju hetare än hetast (eller var iallafall).
Många underbara videos och låtar finns det att frossa i där ute så klart så det är bara att börja.

Namn: Otep Shamaya
Född: November 7, 1979
Band: Otep
Övrigt: Förra gången jag gjorde min "Chick Of Metal" så fick jag tre kommentarer om att jag borde ha denna kvinna med, sagt och gjort, nu är hon med.
Jag har ingen koll på vad hon gjort för bra så detta ska jag nu utforska med stora ögon och öron.
Tips mottages gärna!!

Snipp snapp slut, så var "Chick Of Metal" slut.
Ingen ny del är planerad för tillfället.
Men jag är absolut inte den som är den...
Kanske det kommer igen??

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Syster

Tycker minsann att du saknar en flicka till där. Angela Grossow - Arch Enemy. Om du haft henne med tidigare ber vi om ursäkt. Annars håller jag med istort sett om din lista. Traja är ingen av mina favoriter men helt klart förtjänar hon en plats på listan.

2009-10-14 @ 18:47:07
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: Ja det blir nice :) hört våran nya låt förresten? ligger ute på myspace!



nej det har jag nog inte, kan jag göra :)

Ja absolut! Himla bra skiva.



Håller med ovanstående om Angela Gossow också :)

2009-10-14 @ 18:58:09
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: Bastardo

Var är Tone Norum!

2009-10-14 @ 19:04:55
URL: http://bastardo.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Syster:

Synd att du inte lämna ngn länk efter dej, men Angela Gossow var som sagt med i den första Chick Of Metal... (Skulle aldrig glömma henne)



lisa bjernhagen:

Ska lyssna, Lät bra ju!

kanon bra och Angela Gossow var som sagt med i den första Chick Of Metal... (Skulle aldrig glömma henne)



Bastardo:

"Snipp snapp slut, så var "Chick Of Metal" slut.

Ingen ny del är planerad för tillfället.

Men jag är absolut inte den som är den...

Kanske det kommer igen??"

2009-10-14 @ 19:13:48
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Christer

En fin samling kvinnor (även om jag har svårt för Tarjas alltför höga toner). Kul att Otep kom med också! :-) Det är väl som det ska vara, att vi kan inspirera varandra att hitta nya bra band och artister!

Postat av: Micke

Riktiga babes allihop, men Kim Wilde är en absolut favorit! Ända sen min finniga tonårstid har jag haft ett särskilt öga till henne. :-)



sv:

Ja, låten är riktigt bra och länken var bara kul att lägga. :-)

2009-10-14 @ 20:00:47
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Emmelist

Hej! hoppas du är online nu. du är utvald till en utav finalisterna på dagens blogg!!! så nu gäller det att ragga röster!!! Jag kommer strax att lägga upp ett inlägg där dina läsare kan rösta på dig... så ragga röster och skicka dom till mig för att rösta fram dig :D

2009-10-14 @ 20:39:06
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Michalw

Om du skulle göra en del till så kom jag på ett klassiskt band till, Girlschool.

2009-10-14 @ 21:33:21
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: M i c k a

Jag tycker att det Anette Olzon är en mycket bättre sångerska än Tarja Turunen, tycker hon känns lite fake opera. Så jag gillar Nightwish mer än någonsin nu ^^,

2009-10-15 @ 11:56:52
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn