src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Djurgårdens IF...

 
 
"1,2 gul röd blå
Rött för blodet genom hjärta och ven
Gult för solens värmande sken
Blått för himmel regn och hav
Stockholms stolthet vårat lag
"

Genom tiden som bloggare har jag nog aldrig riktigt avslöjat min lite mer sport intresserade sida, så därmed är det dags för det!
Jag är alltså inte bara hårdrockare utan jag är även Djurgårdare.

Mitt sportintresse har alltid funnits mer eller mindre genom mitt liv, dock var det mest tre kronor eller svenska landslaget i fotboll.

Så hur vart det Djurgården?
Det var så att mitt X (Kevins mamma) är Djurgårdare och även så hennes familj.
Därmed såg vi en hel del matcher på TV och liknande.

Men jag glömmer aldrig den dagen vi åkte ner till Borås då dom spelade den sista matchen för säsongen och kunde säkra guldet.
Vi stog där med delar av hennes familj och vänner, självklart stod vi i klacken.
Vilken känsla, det är obeskrivligt.
Dom vann matchen och guldet var klart, helt underbart.

En annan gång på Stockholms Stadion var guldet redan klart innan matchen och här kom i halvtid Djugårdens damer in för att hyllas då dom också hade vunnit guld, satan va nice det var att vara där.

Minns också matchen mot IFK Norrköping på hemmaplan när dom möttes i svenska cupen, även där en vinst för Djurgården.

För er som inte förstår eller bryr sig eller aldrig kommer att uppleva detta kan jag beskriva det som:
"Tänk att du står på en konsert med ditt favoritband, bland alla andra och känner atmosfären och stämningen"
Så är det kan man säga att stå i klacken med sitt favoritlag.

 

"Det é ishockey och fotboll
Och Djurgårn é min grej
"

"För ingen ska få ta
Min tröja ifrån mig
Ni kan hellre ta min tjej
"

"Det é ishockey och fotboll
Och Djurgårn é min grej
"

Vilket är ditt lag eller minne?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: SANIBO

sv: haha ja den är kvar.... hemskt

2010-04-29 @ 19:31:14
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

tack så mkt o hoppas du haft detsamma =)



mff e mitt lag ;D

2010-04-29 @ 19:53:36
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Seance

Djurgården krossar !

2010-04-30 @ 23:28:53
URL: http://seance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn