src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Augustifesten...II...

 

Ja se där ja, Augustifesten här i stan bubblar vidare i kvälls/natt mörkret.
Vid hemköp på kungsgatan mötte jag upp mitt sällskap för kvällen, vi gick till Skadiateatern för att kolla  in cover bandet Heavy Shit som öste på i vanlig stil, detta trotts att sångaren hade en lättare förkylning, men jag tyckte han täckte upp det bra ändå.

Gick fram till scenen och meddelade min ankomst för att sedan ställa mig lite längre i från scenen och njuta av musiken, lokalen var inte så välfylld men det räckte gott och väl ändå.
Träffa självklart på folk man kände och bytte lite ord med dom.

Nä nu ska jag inte hålla er på halstret längre utan nu släpper vi lös korten.















Gittaristen bränner av ett toksnabbt solo som jag försöker fota, men han är snabbare än Lucky Luke när han drar i mot sin skugga.


Bandet har för länge sedan spelat klart och vi har säkert hunnit med en hel del vändor på marknanden när vi till slut beslutar oss för att uppsöka langos vagnen.
Jag skrattade lite åt namn nummer 2 i kön och beställde en Mr. Meat och försökte ännu än gång att hålla mig för skratt.


Åter på skadiateatern för att denna gång se bandet Sarea, och nu var lokalerna mer välfyllda (precis som publiken säkert). Det var bra röj både på publik och på scenen, och bandet levererade det jag förvänta mig, varken mer eller mindre.








Avslutar med en video med Heavy Shit, som vanligt har jag lite darrhänder och kvaliten på ljudet kan säkert diskuteras. Men vad gör det när man ändå kan njuta av lite härlig hårdrock?!

Cheers!!
Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn