src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Sonisphere...

ko

Då med dunder och brak var det äntligen dags för första anhalten kort från Sonisphere, alla vet redan att det regna och vart lerigt och gud vet vad.
Men vad gör det när man får vara bland ca 45.000 hårdrockare och avnjuta underbar musik?
Alla dessa hjältar som äntrade scenen!!!

Vi är ju också hjältar kan man tycka som trottsade detta väder och stog stolt upp utan en sur min in i det sista?
Nja, jag skulle vilja säga... "Vi är hårdrockare".

Med det sagt är det dags att visa och berätta om "Mitt Sonisphere".


Det började hemma innan med några öl som uppvärmning och efter jag plattat mitt hår så drog vi neråt stan och trängdes bland sjuk mycket folk i tunnelbanan.
Vi hamna i en park med en baguette som vi inhandlat på vägen och knäppte en öl.
När vi satt där kom dessa förbi och turist som man är så tog jag så klart kort.


Utanför väntade vi lite innan vi gick in för att halsa dom sista bärsen och sen var det bara att knalla in utan problem då vi redan hade band.
Gick fort och smidigt, sen vart det frontrow på Imperial State Electric och här följer korten från det.
Jag skrek också vid nått tillfälle "Jag älskar dig Nicke", men han hörde inte.












Mitt i folk vimmlet efter Imperial State Electric så träffade jag på lite folk från Norrköping och självklart ska kameran fram, senare träffade jag ännu mer men orka fota alla man känner så detta vart det enda.
Trevligt var det i alla fall.


Så var det dags för Anthrax som jag valde att se lätt på avstånd i regnet ett tag, tog inte så många kort där men här är dom som följer.






Efter som jag fortfarande svävade på små rosa moln efter Nickes show så var jag bara tvungen att gå fram och fota den här tjejen som jag såg i vimmlet, vill också ha sån där hatt som Nicke (eller hon).


I öltältet där vi satt hade dom sånna här tröjor som jag såg att dom hade en hel hög av längre bak, trotts tjat och tjat och åter tjat så fick jag aldrig någon tröja, planerade även att glida in bakvägen och sno en men då det var band kvar att se så ville jag inte riskera nått.


Inga ord behövs väl sägas om denna snygga hyllning till Dio va?


Så var det dags igen, och av ren tur så var jag nog i närheten då jag annars med all säkerhet hade missat dom annars, ja vi snackar Hammerfall.
Även här tog jag mig fram till Frontrow mest bara för att, Mr. Masa dör väl nu av förvåning?
Bäst var låtarna "Any Means Necessary" och "Heart On Fire" som dom började lira när jag var ute ur högen av folk.
Då sa jag för mig själv "Detta gör ni bara för att jävlas med mig!" sagt och gjort in frontrow igen.
Här kommer resten av bilderna.









Slayer valde jag efter Hammerfall att se lite på avstånd men det rocka lika bra där med och jag fick höra "Reign In Blood" så jag är nöjd.


Tillbaka i öltältet för att ladda på mer med energi och njuta lite extra av denna underbara upplevelse man hittills haft, var även här jag fick sms från Sanibo som undrade vart jag var, tyvärr dog hennes mobil så det vart inget möte. (Mitt plattade hår är inte så platt längre)
Mer bilder kommer i morgon får vi hoppas.

Vilka band det blir då får ni se, hoppas ni uppskatta detta nu.
(Var tvungen att dra i hop bilderna lite då dom stack utanför inläggsramen så ni inte undrar om korten ser konstiga ut)

Cheers!!
Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn