src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Chicks Of Metal VIIII...

 

Så här nära helgen och jul så känner jag mig extra frikostig så klart, där med bjuder jag er kära läsare på yttligare ett kapitel av serien "Chicks Of Metal".

Ännu en gång visar vi här med upp dessa underbart talangfulla kvinnor som finns inom metalscenen!

 "I remember when metal was something you really had to search out, and now I hear it on car commercials." - Trevor Dunn

 Namn: Lee Aaron.
Band: Lee Aaron Project.
Instrument: Sång, Altsaxofon och Keyboard. 
Övrigt: Vid fem års ålder började hon att sjunga i skolmusikaler och upptäckte sedan också musikproduktion och låtskrivande.

 Namn: Amy Lee.
Band: Evanescence.
Instrument:
Sång, Piano, Orgel och Harpa. 
Övrigt:
Är medgrundare till gruppen Evanescence och har även släppt lite soloalbum, har/haft en ganska lång och bra karriär.

 Namn: Kitty Saric.
Band: Decadence.
Instrument: Sång.
Övrigt: Förutom hennes utseende är även hennes dödsröst något i hästväg, blotta 24 år och redan kommit så lång som hon gjort finner jag imponerande.

 Namn: Sharon den Adel.
Band: Within Temptation.
Instrument:
Sång.
Övrigt: Trotts att hon aldrig blivit skolad eller liknande besitter hon en röst utan dess like och det är även den som är en av grundstenarna till Within Temptations sound, har också haft en karriär som mode designer.

 Namn: Femme Fatale
Medlemmar: Lorraine Lewis - vocals, Mazzi Rawd - guitar, Bill D'Angelo - guitar, Rick Rael - bass, Bobby Murray - drums.
Övrigt: Även om detta inte är ett tjejband så måste jag ändå lyfta fram det pga. att Lorraine Lewis har både röst och utseende som tilltalar. Gruppen var aktiv mellan 1987 - 1990 och efter detta har hon gjort lite soloalbum.

Vilken/vilka vart din favorit?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Mary Raven

Älskar dessa inlägg!!! Horns up! ;-D



\m/ \m/

2010-12-16 @ 15:04:09
URL: http://maryraven.blogg.se/
Postat av: michalw

sv: Småpill kvar som sagt..

2010-12-16 @ 15:20:11
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

WTs sångerska gillar jag verkligen!

2010-12-16 @ 15:51:56
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: michalw

sv: Nä, jag föredrar att bara uttrycka min frustration öven situtionen med "vännen", än så länge. Vill inte sprida runt vem det handlar om.



Det andra gäller julen, har fått lite skit för det, trots allt. Det känns liksom inte kul att jag ska fixa så vi i alla fall kan fira lite som en familj och ändå få skit för det.

2010-12-16 @ 20:42:02
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

har ju inga vrister på bilden..men sen döljer jag ju magen med krukorna ;)

2010-12-16 @ 21:30:20
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hmm..ok..litar på att du vet bäst =)

2010-12-16 @ 21:51:48
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn